Wat voor soort garnaal?


Mascha

Well-known member
Lid geworden
3 april 2015
Berichten
894
Locatie
Breda
Hoi hoi,
Ik heb wat garnaaltjes gekregen van een kennisje omdat zij met een overschot zat. Toen ik de garnaaltjes kreeg waren ze nog klein en doorzichtig/kleurloos. Inmiddels zijn ze 'groot' (even groot als een vuurgarnaal ongeveer) en heel donker van kleur met een lichte streep over de kop/rug. Ze lijken heel donkerbruin, bijna tegen zwart aan. Ik vind op internet eigenlijk geen foto's van garnalen die er op lijken. Heeft iemand enig idee wat dit voor soort is en eventueel welke kleurvariant het is?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_20220622_180009.jpg
    IMG_20220622_180009.jpg
    318.3 KB · Weergaven: 67
  • IMG_20220622_180007.jpg
    IMG_20220622_180007.jpg
    316.5 KB · Weergaven: 64
Chocogarnalen of de wildkleur Neocaridina denk ik. Wat voor kleur hebben ze bij je kennis allemaal dan?
 
Chocogarnalen of de wildkleur Neocaridina denk ik. Wat voor kleur hebben ze bij je kennis allemaal dan?
Geen idee eerlijk gezegd. Haar dochter zit bij bij mijn dochter in de klas (beiden 10 jaar) en die hebben dat onderling geregeld. Het meisje wist er verder niks over te vertellen, alleen dat de donkere thuis niet weg mochten want die wilden ze juist kweken. Maar bij mij zijn ze allemaal donker geworden. Het was eerst even uitproberen of het uberhaupt wel zou lukken in onze bak, want daar zitten sluierstaarten in. We zijn al weken verder en ze leven allemaal nog, er staan genoeg planten om in te verstoppen voor ze. Bij die kennis zouden ze ook op kamertemperatuur zitten volgens het meisje.
 
Nou ik hoop voor je dat ze niet alsnog als hapje gaan eindigen met Sluiers.
 
Nou ik hoop voor je dat ze niet alsnog als hapje gaan eindigen met Sluiers.
Valt wel mee denk ik. Ze zitten er nu al best even en er is er nog niet 1 weg. Ze hebben veel verstopplaatsen. Maar ik zie ze best vaak en de vissen hebben er geen interesse in. Daarbij zijn de garnaaltjes erg snel.
 

Terug
Bovenaan