Wat is er nieuw

Wat voor soort guppen zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nickey
  • Startdatum Startdatum
N

Nickey

Guest
Hallo allemaal,
Omdat ik guppen moet gaan verkopen omdat het veel te vol word moet ik eigelijk weten wat voor guppen het zijn.
Ik heb namelijk niet van die hele mooie guppen.
zijn dit dat wild kleur ofzo?
https://youtu.be/jje1OrCXIZU
Alvast bedankt!

'Gewone guppen' gemizt met wildkleur. Echte wildguppen zien er meer uit als endlerguppen

Je moet echt wel verstand hebben van Guppen wil je die verschillen weten en kunnen zien.

Guppen met een flinke dosis wildbloed maar onzuiver. Er zijn in het verleden sluierguppen doorheen gemixt. Maar door selectief kweken kan je dat wel weer goed krijgen. (Alle mannen met een lange staart eruit evenals de vrouwen met kleur in hun staart.)

Ze ogen wat mager ik zou meer gaan voeren.

Helemaal top! 🙂
Dan gaan de onzuivere verkocht worden (ik denk ook dat ik die sneller verkoop omdat ze mooier zijn)
Dus alle sluierstaarten eruit? En de zwaard dragers houden?
Ze zijn idd wat mager, ben bang dat het komt ook Door overbevolking daarom gaan er ook veel weg.

Dus als ik het goed begrijp alle sluierguppen eruit en ook de vrouwen met kleur in de staart?

Zouden het geen endler guppen kunnen zijn? Die onzuiver zijn? Ze hebben namelijk maar kleine worpen (hooguit 3) en eten hun jonkies niet op...
Zou dat kunnen of praat in onzin?

Hier zit voor vrijwel 100% geen Endlerbloed in.

De worpen zijn zo klein omdat de vrouwtjes in een slechte conditie verkeren. Wordt dat beter dan zullen de worpen groter worden. Je moet echt vaker gaan voeren toch wel 3xper dag. En dan vlokken met een hoog plantaardig gehalte zoals Guppy vlokken en 2x per week diepvries of levend voer.

Dat ze de jongen niet opeten ligt aan de stam. kwekers gaan doorgaans ook niet door met dieren die jongen opeten omdat, dat erfelijk doorgegeven kan worden.

Oke bedankt, wat voor diepvries voer beveel je aan?
Ze moeten dus echt snel weg, heb al een kleine nitriet piek helaas. Ze staan al op het forum, ze moeten dus ook maar op marktplaats.
P's ik voer nu al veel neer en ze ogen al ietsje dikker.

Klopt John, al gedaan. Alleen als ik de oorzaak ervan weet moet ik die oplossen dan gebeurt het ook niet meer 🙂

Kan je zo achterkomen als het goed is.
Hoe groot is je bak,hoeveel vissen precies en welk filter heb je?
Filter pas helemaal schoongemaakt bv?

Oorzaak ik 99 procent overbevolking,
Aquarium 60�30�30
Filter geen idee zat er standaard bij
Vissen ongeveer 40 veel te veel
4 molly's
De rest gups
En ancistrus
Guppen zijn nog nket heel groot maar enorme vervuilers, het zijn er gewoon veel te veel (dat ze eerst met zijn 40 in een 30 l hebben overleefd!)
Helaas raak je ze niet zo snel kwijt ik wil namelijk wel dat ze een goed plekje krijgen.
Filter niet schoongemaakt maar een maand gelden gewisseld met een ander ingedraaid filter omdat hij niet goed meer doorstroomde. (Weer het filter dat er bij zat)

Ah ik las het niet goed dan,oorzaak is bekend dus.
Is iets wat je op voorhand kan weten met guppen maar ze blijven aantrekkelijk met hun kleurtjes natuurlijk.

Ik ben bij een Endler kweker geweest en die had 300 vissen op 50liter en ververste maar eens in de 3 maanden en die waren in topconditie.

Ik raad je aan om elke week 20%water te verversen en die Ancistrus wat een enorme vervuiler is er uit.

Wat betreft diepvriesvoer denk ik aan zwarte Muggenlarven of watervlooien. Iets groters kunnen die kleine mannetjes niet op.

20% verversen elke week doe/ deed ik al, daar zitten we dus op een lijn.
De ancistrus kan die bij mijn andere ancistrus in mijn 80cm of bij 2 andere in een 1 M?
Diepvries voer zal ik eens even naar kijken.
Ik denk dat hef in ieder geval een hoop schilt als er een stuk of 20 miss 3 eruit gaan. Is het ook weer rustig.
Heb het filter eens bekeken, is zeker toe aan een beurt dus dat gedaan. Het is nu dus helemaal troebel alle strot komt omhoog. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan