Wat is er nieuw

wat voor soort? + hulp gevraagd!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roos1995
  • Startdatum Startdatum
R

Roos1995

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb van een kennis een aquarium gekregen met 3 visjes. Het aquarium is veel te klein ben ik al achter, dus daarvoor ga ik een grotere aanschaffen die wel aan de eisen voldoet.

Bij dit aquarium zit een filter en lampen. Nu is het aquarium dus niet ingedraaid de vissen zitten er al in. Ze doen het verder prima (heb vandaag wel 50% ververst. Maar 1 sluier (als het goed is zijn het 3 sluiertjes?) Zit heel veel stil op de bodem. Wat kan dit zijn? Ligt dit aan de water kwaliteit??

En zouden jullie mij kunnen vertellen wat voor soorten het zijn, en zouden ze eventueel eitjes kunnen leggen of niet?

Ik ga proberen foto's te plaatsen

Graag hoor ik van jullie

http://www.mijnalbum.nl/Album=4VTQHQUI hopelijk zien jullie de foto's

Gelukkig weet je inmiddels dat deze vissen een ruim aquarium nodig hebben dus laat ze niet te lang in een te klein aquarium zwemmen.

De twee donkerste zijn inderdaad sluierstaartje en de andere is een goudvis en dit is een echte vijvervis. Beste is om hiervoor een mooie vijver op te zoeken waar hij thuis hoort.

Als een vis op de grond ligt is er duidelijk wat mis en dit kan de waterkwaliteit zijn maar ook een eventuele ziekte of parasieten, kan dus eigenlijk van alles zijn.
De waterkwaliteit lijkt mij voor nu de eerst mogelijke oorzaak.

Tijdelijk dagelijksm 50% verversen tot je waarde's stabiel zijn.
Beste is ook om zelf testsetjes hiervoor te kopen en de voornaamste zijn nu dan NO2 (nitriet) en NH4/NH3 (ammoniak) setjes.

Dit zijn nog babyvisje dus je ziet nog niet of me mannetjes of vrouwtje hebt en eitjes leggen moet je nog niet eens aan willen denken.

Ik wil geen baby visjes hoor! Maar vraag me af of dat kan gebeuren..

Voor het water heb je toch ook van die flesjes die ammoniak etc. Uit het water haalt? Is dat wat?

Tja natuurlijk kun je vaak wel eitjes verwachten als de omstandigheden goed zijn en je een man en een vrouw hebt.
Maar dat kun je nog niet zien begrijp ik.
Ik zou proberen om de bak goed draaiende te krijgen zonder dat je middeltjes moet toevoegen.
Als je een goed ingedraaide bak hebt dan heb je zoiets ook niet nodig in de regel.
Maar ja mocht alles ok zijn dan heb je bij een man en vrouw denk ik later wel kans op eitjes, mits de omstandigheden goed zijn in je bak.
Er zijn wel meer leden die jongen hebben bij deze vissen hoor.
Zoals Patries al aangeeft is het nu zaak het water goed te krijgen en een goede bak qua afmeting te krijgen.
Goed dat je dat zelf ook al hebt ingezien.

jessicapilon zei:
Tja natuurlijk kun je vaak wel eitjes verwachten als de omstandigheden goed zijn en je een man en een vrouw hebt.
Maar dat kun je nog niet zien begrijp ik.
Ik zou proberen om de bak goed draaiende te krijgen zonder dat je middeltjes moet toevoegen.
Als je een goed ingedraaide bak hebt dan heb je zoiets ook niet nodig in de regel.
Maar ja mocht alles ok zijn dan heb je bij een man en vrouw denk ik later wel kans op eitjes, mits de omstandigheden goed zijn in je bak.
Er zijn wel meer leden die jongen hebben bij deze vissen hoor.
Zoals Patries al aangeeft is het nu zaak het water goed te krijgen en een goede bak qua afmeting te krijgen.
Goed dat je dat zelf ook al hebt ingezien.

De kans dat een jong in een aquarium overleeft is erg klein. Bij Laan gebeurde dit wel doordat er wat achter de achterwand terecht was gekomen(geloof ik, reken me hier niet op af).

Verder ga ik mee met Patries' advies. Dagelijks verversen tot je een groot genoeg aquarium hebt.

Misschien kunnen jullie Roos ook even vertellen hoe groot dat aquarium dan moet zijn om 'groot genoeg' te zijn? 🙂

~ Ivo

Ik ging er vanuit dat ze dat al wist gezien het feit dat ze weet dat het aquarium te klein is en dat ze ��n zoekt die wel aan de eisen voldoet.

Maar vooruit, over het algemeen hanteren we de regel voor sluiers: minimaal een aquarium lengte van 1.20 meter en per vis 50 liter water.

Ik zou de loodjes van de planten afhalen. Lood is hartstikke giftig voor vissen. Zeker in een klein bakje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan