Wat is er nieuw

Wat voor stromingspomp?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MndE
  • Startdatum Startdatum
M

MndE

Guest
Hoi,

Ik heb even een paar vraagjes.. In onze 325L bak hebben we een Eheim Professional 2 pomp, instroom rechts en uitstroom links, maar de stroming aan het wateroppervlak in voornamelijk op 2/3 van links en pakt dus niet alles mee.

Is het een idee om hier een stromingspomp bij te doen en hoe werkt dit precies? Want ik merk aan de planten rechts dat zij er last van hebben dat daar niet genoeg voeding en co2 komt..

Hoeveel l/h moet deze stromingspomp aan vermogen hebben en welk merk is goed? En waar kan ik deze het beste plaatsen?
 
De uit- en instroom aan dezelfde kant plaatsen gaf in al onze bakken een betere doorstroming dan de uitstroom aan de ene en de instroom aan de andere kant.
Misschien dat eens proberen voordat wordt geinvesteerd in iets dat misschien niet noodzakelijk is?
Als het niet werkt is een pompje alsnog binnen no-time bijgekocht.

~ Ivo
 
Oke dankje, dat ga ik proberen! Wat ik voornamelijk voor de stromingspomp wilde weten is hoeveel l/h ik nodig ben mocht ik die kopen..

Maarre Mascha&Ivo, moet ik dat de co2 ook naar de andere kant verplaatsen?
 
Waar je de CO2 zou moeten plaatsen weet ik dan niet. Ik weet wel dat we de verwarming aan de andere zijde hadden dan waar de in- en uitstroom zaten, heb het idee dat de warmte dan beter werd 'meegenomen' door de stroming. Voor de Co2 zou iemand anders even moeten bijvallen.

~ Ivo
 
Oke thnx 🙂 dan wacht ik het nog even af.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan