Wat is er nieuw

Wat voor verlichting minimaal nodig 80 cm hoog aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tinus1arm
  • Startdatum Startdatum
T

Tinus1arm

Guest
wat voor verlichting is er minimaal nodig om een zuid Amerikaans bak van 80 cm hoog te verlichten waar een paar planten in komen?
 
Verlichting experts!!???
 
Ohjah ik zou reageren xD
Gezien de hoogte raad ik SMD gebaseerde verlichting af omdat je simpelweg geen licht op de bodem gaat krijgen dan.
Dan kom je vrij rap in de daytime, JMB of DIY hoek terecht ben ik bang..
 
Zijn dat merk namen of soorten led die jij opnoem?
Van verlichting zeker led verlichting weet ik nog maar weinig!

Ik heb een bak gekocht van 200x60x80 en daar zit 3 led strip boven van ledstrip koning 1 rgb en 2 wit blauw aangesloten op een tc420,
Zijn dat goede leds? Waaraan kan je zien wat voor leds het zijn?
 
Google is je beste vriend 😉

Maar kan je nu al zeggen dat je op strips van ledstripkoning niet veel planten gaat groeien ben ik bang
 
Dat dus, zal voor een afrikaanse bak geweest zijn maar als je enigzins planten hebt gaat dat niet werken.
 
Oke bedankt, zal is ff googlen
 
Inderdaad, die simpele stripjes zullen weinig verlichting op de bodem gaan geven.
Proberen is mogelijk maar ik denk dat het je aardig wat planten gaat kosten.

Zoals Tuinkabouter al zegt, kijk naar dingen als JMB, en dan de highpower oplossingen.
Als je handig bent met een soldeerbout heb ik een andere, goedkopere tip, maar dat is als je weet wat je doet 🙂
 
Bij een bak van 80 cm. hoog komen 3 watt powerleds in aanmerking, zou ik denken. De strips van de ledstripkoning kun je het beste gebruiken om oma en opa veilig de trap op te laten gaan.
 
Waterhoogte van 70cm en dan de bodem eraf kom je op 65 cm afstand zeg maar
 
Ja met zo'n hoogte kan je inderdaad eens kijken naar de LED balken van JMB 3 watt uitvoering.
Erg mooie verlichting 😀
 
Probeer het uit zou ik zeggen, met een stripje van de Action. Zelfde kwaliteit LED's als die de ledstripkoning enzo verkopen.
 
Probeer het uit zou ik zeggen, met een stripje van de Action. Zelfde kwaliteit LED's als die de ledstripkoning enzo verkopen.

Serieus!!! Zijn dat dezelfde soort leds!!! Als dat echt zo is dat dan zijn het afzetters!!! :6
 
Serieus!!! Zijn dat dezelfde soort leds!!! Als dat echt zo is dat dan zijn het afzetters!!! :6
Het verschil zit hem in waterdichtheid en kwaliteit van de behuizing, maar de LED's zijn intern gewoon hetzelfde soort. Intensiteit is zo'n beetje hetzelfde.
 
Waarbij dan wel vermeld moet worden dat dit soort ledjes, ook die van Aldi en/of Lidl, niet lang leven. Ik heb ze bijvoorbeeld gebruikt op een klein bakje. Een jaar blijkt al te lang, er zijn dan al veel ledjes gesneuveld. Mar als eerder gezegd; deze ledjes zijn totaal ongeschikt voor de bak van Ts!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan