Wat voor vis heb ik?


M

M3lani3

Guest
Welke vis heb ik? Ik heb hem poosje geleden gekocht maar ben de naam alweer vergeten🙈
 

Bijlagen

  • 06B9B544-4BC2-4C08-850F-9D91FA8AAC89.jpeg
    06B9B544-4BC2-4C08-850F-9D91FA8AAC89.jpeg
    177.6 KB · Weergaven: 116
  • F57B3DA1-398A-499D-8813-1A6291DBF551.jpeg
    F57B3DA1-398A-499D-8813-1A6291DBF551.jpeg
    194.1 KB · Weergaven: 111
De vorm doet denken aan een Sumatraan, maar dan een kweekvorm zonder de factor zwart. De lichte strepen zitten op de plek waar normaal zwarte strepen zitten.


 
Ik gok dan ook op deze Albino:

 
Grappig, die Sumatranen krijgen steeds weer een andere naam. Als kind leerde ik ze kennen als Barbus tetrazona, later kwam ik de naam Puntia tetrazona tegen, en nu zie ik Capoeta tetrazona. Een albino Sumatraan dus.
 
Ik gok dan ook op deze Albino:

Terwijl het geen albino is want albino's hebben altijd rode ogen, anders is het geen albino
 
Grappig, die Sumatranen krijgen steeds weer een andere naam. Als kind leerde ik ze kennen als Barbus tetrazona, later kwam ik de naam Puntia tetrazona tegen, en nu zie ik Capoeta tetrazona. Een albino Sumatraan dus.
Hebben we er nog een voor je: Puntigrus tetrazona. :DD

Zoals Nicolien zegt zijn echte albino's net weer anders. Ik geloof dat de verschijningsvorm bij de vis hierboven leucisme heet.
 
Ja, je hebt gelijk. Hij heeft zwarte ogen, dus geen albino. Ik moest denken aan de Rode Rattenslang, waar ik weleens foto's van heb gezien van de varianten waar bepaalde kleuren zoals zwart waren uitgefokt. Herstel: ik kom nu ook de term "hypomelanisme" tegen, een genetische eigenschap waarbij de factor zwart niet tot uiting komt en via de genen wordt doorgegeven.
 

Terug
Bovenaan