Wat is er nieuw

Wat voor vis is dit 😁

caroliene

New member
Lid geworden
9 oktober 2024
Berichten
4
Leeftijd
36
Wie kan mij helpen ?
Ik heb van de week aquarium opgehaald met een verlaten visje erin ...
Nu wil ik hem bij andere aquarium dieren zetten maar weet niet goed wat voor beestje het is. Ik twijfel tussen een molly of een platy...

Ik dacht misschien weet iemand hier war voor soort het is

Alvast bedankt

Groetjes caroliene
 

Bijlagen

  • 20241007_221140.jpg
    20241007_221140.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 49
Oke dank je wel 😊
Ja ik weet het arme beestje... hij is verwaarloosd waar ik hem vandaan heb...
 
Ik zou deze vis niet bij andere aquariumdieren zetten. Die is ziek en kan andere vissen misschien besmetten.
Ja dat is zeker waar.. ik kan proberen hem nog te behandelen ..

Tnks voor je reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu je toch al zo goed bezig bent @caroliene zijn misschien anderen en ik sowieso benieuwd naar informatie over het aquarium, bijvoorbeeld afmetingen, inhoud en ook naar wat je als decoratie hebt, planten.

Ik zou trouwens een grote waterwissel doen (misschien meerdere keren) omdat we, anderen, jij, ik geen beschrijving hebben van indraaien.

Nitriet, ammonia
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb sowieso hele aquarium helemaal schoon gemaakt en pompje ook die zat vol met uitwerpselen. En waterwissel zal ik nu zeker binnen paar dagen weer doen. Heb zelf geen ervaring met deze vissoort. Heb zelf guppen en sluiers.
Lees dingen als zout toevoegen etc. Maar heb wel een heatertje gedaan als het een molly is.

Aquariumpje is 30 liter niet heel groot dus. Qua planten heb ik momenteel even niks. Maar kan zeker plantje in gaan doen.

Heb het idee dat hij ook zeer stressig is en hij is al iets minder stressig nu.. maar hoop dat ik hem verder kan helpen.
 
Heb het idee dat hij ook zeer stressig is en hij is al iets minder stressig nu.. maar hoop dat ik hem verder kan helpen.
Een, gevuld met water, grote (Action) bak zal daarbij helpen. Hopelijk zijn niet te veel bacteriën uit het filter. 🙂
 
Ik denk dat 30 liter gewoon te weinig is want dit soort visjes moet je in een ruimere bak houden. In een 30 liter kunnen weinig visjes eigenlijk.
een betta of garnalen kan en sommige Killi s.
 
Of je kunt 'm gebruiken als opkweekbak....
 
Het is een goudmolly. Een kweekvorm van de Poecilia sphenops. Dus uit dezelfde lijn als de normale black molly. Dit kun je zien aan de korte en kleine dorsaal van deze man. En het ziete r naar uit dat hij buikwaterzucht heeft gezien de open schubben. Bij buikwaterzucht behoeft de vis niet persé dik te worden. Vaak is de oorzaak een nierprobleem. Dat in deze fase helaas niet meer te herstellen valt.
 
Uit zijn lijden verlossen dus
 
Dat lijkt me een heel verstandige beslissing...
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan