Wat is er nieuw

Wat voor vis is dit (het at mijn modderkruiper op)

• Onderwerp starter Onderwerp starter elco1989
  • Startdatum Startdatum
E

elco1989

Guest
Hallo beste mensen,

Ik heb van de week 4 vissen gekocht waarvan 3 modderkruipers en één vis waarvan ze de naam niet wist.. Enkel gaven ze aan bij de Bosrand dat het samen kon met de modderkruipers etc.. Tot ik de vis met een modderkruiper vanmiddag aantrof..

Heb de modderkruiper er in zijn geheel uitgehaald.. enkel de staart kon je nog zien maar ik betwijfel of die het haalt.. De modderkruiper beweegt nog wel.. Maar nu heb ik een foto van de boosdoener en ben ik echt nieuwsgierig wat voor vis het is en of mijn maanvissen etc ook bedreigd worden door die vis.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen! kan ik verder nog iets doen een wondjes die een vis heeft? M.b.t mogelijke ontstekingen?

Een fijne avond mensen

20161006_181238.jpg

Catappa is ontstekingsremmend. Welke bewoner dat is durf ik niet te zeggen.

Bedankt! Volgens mij is het een polypterus senegalus (kwastvin aal) zou erg slecht zijn aangezien deze alleen vissen eten.. En daar ook in de bak zaten met kleinere vissen die te koop stonden..

Voortaan maar bij een speciaal zaak vissen kopen en nooit meer bij de Bosrand

Dat is inderdaad overduidelijk een roofvis, snel terugbrengen dus.

Even iets anders; ik neem aan dat je met modderkruipers de kuhli bedoeld. Op je foto zie ik zeer grof grind. Deze visjes hebben echt een zandbodem nodig om over rond te scharrelen.

kwastvinaal of een channa denk ik snel terug brengen die gaat de rest van je bestand verorberen

Ik ben wel benieuwd wat de verkoper hierop te zeggen heeft nadat hij heeft aangegeven dat het prima samen kon.

Ik heb ook één keer visjes gekocht bij een tuincentrum en dat was niet leuk toen ze me hier vertelden wat ik had gekocht. Ik zou hem terugbrengen, geld terugvragen en ook van je vis die hij bijna opgegeten heeft.

Echt belachelijk dat ze deze vissen daar verkopen :stom:

Goed dat je hier om advies hebt gevraagd :thumbs:

Juliette, waaruit baseer je dit als ik vragen mag?

Vooral de vorm van de kop en de positie van de ogen hierop (zodat er ruimte is voor een grote bek).

Polypterus soort, echte rovers die alles wat in hun bek past op zal eten... kunnen wel 60cm lang worden..

Ik snap je punt Botia, zou het zelf ook ten alle tijden doen. Was even in de war omdat de meeste kweekervaringen met deze soort op grof grind zijn gedaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan