Wat is er nieuw

Wat voor vis is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Julian D
  • Startdatum Startdatum
J

Julian D

Guest
Omdat mijn aquarium overgenomen is van familie weet ik niet zeker welke vissen er in zwommen, van de volgende vis weet ik nog niet wat het is:

QyBwcH4.jpg

4qWcIWp.jpg

Kan iemand mij vertellen wat dit is?

Dat zijn koperzalmen (Hasemania nana).

Oke dus ze kunnen niet goed met mijn plan om honinggoerami's te kopen voor een 60x30x30 bak?

Dat zou zomaar eens de juiste conclusie kunnen zijn.

~ Ivo

Haha kardinaal tetra's wel?

Nee, andere temperatuurseisen. Neontetra's passen wel qua temperatuur en ook qua gedrag denk ik. Andere optie: Hyphessobrycon amandae.

~ Ivo

Zoals ik al vaker heb gezegd: Neon Tetra's zijn saaie vissen als ze in een klein schooltje in een klein bakje zitten. Als ze in een grote school in een grotere bak zitten zijn ze echt veel interessanter. De hyphessobrycon amandae is in kleinere bakjes leuker om naar te kijken 🙂

Dat is ook wel weer zo, maar als het Julian alleen om het blauw en rode uit de tetra's gaat zijn we snel uitgeluld over saai en leuker 😉

Interessant overigens dat ze zich zo anders gedragen in grotere bakken.

~ Ivo

Dankjulliewel voor de adviezen, dan neem ik geen extra kardinaaltjes. hyphessobrycon amandae zien er ook wel leuk uit, weet alleen niet of ze die bij mij in de buurt verkopen. Verder gaat het me niet perse om het blauw en rode uit de tetra's maar gewoon leuke visjes die samen kunnen met de honinggoerami het liefst met leuke kleuren🙂
Dus als er verder nog aanraders zijn, zijn die welkom🙂

Mascha&Ivo zei:
Dat is ook wel weer zo, maar als het Julian alleen om het blauw en rode uit de tetra's gaat zijn we snel uitgeluld over saai en leuker 😉

~ Ivo

Mijn broer heeft ze in een rio 400 met enkele cichliden en daar scholen ze 🙂. Is een heel mooi gezicht: Zo'n grote groep neontetra's voorbij zien zwemmen.

Corydorasfan zei:
Mascha&Ivo zei:

~ Ivo

Mijn broer heeft ze in een rio 400 met enkele cichliden en daar scholen ze 🙂. Is een heel mooi gezicht: Zo'n grote groep neontetra's voorbij zien zwemmen.

waarschijnlijk omdat ze de cichliden als bedreiging zien en dus natuurlijk schoolgedrag vertonen.. heeft niet perse met de bakmaat te maken (behalve dat er dan grote vissen in zouden passen).

Ik noem apistogramma borelli niet echt grote vissen 😉. Het aantal vissen heeft ermee te maken. In een 80 cm bakje met borelli's zwommen ze gewoon alle kanten op.

Je schreef ook niet dwergcichliden dus ik ging er al niet vanuit dat het dat waren, blijft de vraag: welke cichliden wel?

Julian D zei:
Dankjulliewel voor de adviezen, dan neem ik geen extra kardinaaltjes. hyphessobrycon amandae zien er ook wel leuk uit, weet alleen niet of ze die bij mij in de buurt verkopen. Verder gaat het me niet perse om het blauw en rode uit de tetra's maar gewoon leuke visjes die samen kunnen met de honinggoerami het liefst met leuke kleuren🙂
Dus als er verder nog aanraders zijn, zijn die welkom🙂
Hyphessobrycon amandae heb ik regelmatig in winkels gezien. Weet niet waar je woont.
Anders gewoon eens bij de winkel informeren of ze die kunnen bestellen (een van de groothandels heeft ze gewoon op hun lijst staan).

~ Ivo

Hyphessobrycon amandae wenst wel een bak met veel randplanten, drijfplanten en het liefste ook nog een donkere achterwand en bodem.

De kwaliteit kan sterk verschillen van fel oranje tot bruinachtig.

@Mascha&Ivo, dankje zal eens navragen ik woon in utrecht btw.

@ Botia ik heb wel een startende bak maar met donkere achtergrond en bodem, maar komen nog veel randplantjes in en zitten al wat drijfplantjes in.
Dus denk dat ze het wel fijn zullen vinden in de bak🙂

Zijn Ramirezi's eigenlijk ook mogelijk in mijn bak ipv honinggoerami's?

Julian D zei:
Zijn Ramirezi's eigenlijk ook mogelijk in mijn bak ipv honinggoerami's?

Nee. De enige cichlides mogelijk in een 60cm bakje zijn borelli's, of evt een Tanganyika bakje maken met (alleen) slakkehuiscichliden.

Verder heb je geen opties, dan zul je groter moeten (voor een meterbak bv heb je aardig wat keus).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan