Wat is er nieuw

Wat voor vis was dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Amber de Beer
  • Startdatum Startdatum
A

Amber de Beer

Guest
Ik ben nog steeds benieuwd wat voor vis dit was:
593396amberdebeer_0_84_wp_20141003_002.jpg

We hadden er 2 van, zeer klein en als algeneters gekocht. Waren al zeker 8cm groot na een tijdje en vraten vissen op (neon tetra's, chinese danio's enz) Hadden geen ruzie met de ancistrussen, ging ook gewoon goed met de betta en graasde tegelijkertijd algen van planten af? Toen ze ook nog eens telkens aan de oppervlakte gingen spartelen waardoor telkens waterplassen op de grond lagen vonden we het genoeg geweest. We hadden ze gratis op marktplaats aangeboden en iemand is ze komen ophalen. Enkele dagen later zag ik ze door die man terug aangeboden worden dit maal als botia's, maar daar vind ik ze niet echt op lijken? Dat spartelen kan natuurlijk zijn gekomen doordat ze te klein zaten (100L)

Echt fijne beestjes waren het niet en liet ons terug denken aan de problemen die we hebben gehad met de labeo bicolor een tijd daarvoor..

We hebben ze dus niet meer, maar wil wel nog graag weten wat het nu uiteindelijk was! Ik vond ze redelijk overeenkomen met de crossocheilus latius?

Ik gok Garra rufa die op de foto erg donker van kleur is ivm je bodem.

u7pkMF6w4M0jpV4bY43NabhDCE92GNKe.jpeg

u7pkMF6w4M0jpV4bY43NabhDCE92GNKe.jpeg

Zonder die bodem was ie inderdaad zoals op die 2 e foto. Was die soort wel tegen gekomen maar dacht niet dat ze deze als aquariumvissen zouden verkopen. Hij maakte wel altijd dat ie weg kwam wanneer iemand zijn hand in het aquarium deed om bijv een plantje erin te zetten of schoon te maken.

Ze worden vaak verkocht als aquarium vis. En dat huidschilders eten doen ze vooral bij voedselgebrek.

Huidschilvers

Het zijn scholenvissen en die willen nog weleens probleemgedrag vertonen als ze met te weinig soortgenoten gehouden worden. De bakmaat zal inderdaad ook niet geholpen hebben.

Oke dus toch. Ik heb geen idee waar ze uiteindelijk terecht zijn gekomen, ik denk/hoop toch bij iemand die weet wat ie doet. Maar dan weet ik dat eindelijk!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan