Wat is er nieuw

Wat voor vis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mrunterwijst
  • Startdatum Startdatum
M

Mrunterwijst

Guest
Ik weet helaas niet hoe ik er een foto op kan plaatsen, dus probeer ik het dmv een omschrijving;

De vis is grijs/zwart gestreept, verticaal. Naarmate ze ouder worden, verkleuren ze meer compleet zwart met een rode kop.
Ook zijn deze vissen ontzettend nieuwsgierig, en redelijk drukke beestjes.

via photobucket kan je heel makkelijk foto's uploaden

welke vis je beschrijft weet ik niet

Wilde gok: Puntius nigrofasciatus?

Purperkop (Pethia (vroeger Barbus en Puntius) nigrofasciatus) mannen voldoen aan de beschrijving. Niet te warm houden 14-22 graden. En een bak van minimaal een meter

VJoW6qYlWFN3UlEFXY918w2eaXR9fa4U.jpeg

Botia zei:
Purperkop (Pethia (vroeger Barbus en Puntius) nigrofasciatus) mannen voldoen aan de beschrijving. Niet te warm houden 14-22 graden. En een bak van minimaal een meter

zc5wOxuDBicV0TvM04vCfoWprItJnPE4.jpeg

Dat is hem inderdaad dank je. Dan heb ik ze helaas in een te kleine bak zitten, mij werd bij de aquazaak verteld dar deze vissen daar prima in kunnen leven...

Temperatuur dan wel weer prima.

Veel winkeliers hebben helaas geen idee van wat ze verkopen. Deze drukke vissen zou ik ook niet met Colisa lalia in een 60cm bakje houden.

Drukke vissen met vissen die van rust houden. Is geen goed idee.

Botia zei:
Veel winkeliers hebben helaas geen idee van wat ze verkopen. Deze drukke vissen zou ik ook niet met Colisa lalia in een 60cm bakje houden.

Drukke vissen met vissen die van rust houden. Is geen goed idee.

Top, bedankt voor de tip. De goerami's gaan ook weer retour, jammer want het zijn toch mooie vissen.

Heb je toevallig wel aanbevelingen wat in een 60cm bak zou passen, waar reeds 5 corydoras panda en 6 neontetra's in zitten?
Ben zelf nog een beginner, alle tips en hulp zijn dus welkom.

Voor een 60cm bak zijn weinig vissen geschikt maar Neons en Corydoras panda kunnen perfect.

Ik zou de neons aanvullen tot 10 en van de panda's kan erook wel een bij. En dan nog een koppeltje Colisa chuna (deze wensen drijfplanten).

Heb je een foto van je bak? En wat voer je, je vissen?

Persoonlijk vind ik 60 cm niet geschikt voor de C. panda. Mijn ervaring is dat ze actiever zijn dan veel andere soorten. Dat in combinatie met de lengte die ze bereiken zorgt ervoor dat ik vind dat het eigenlijk niet kan.
Mijn is het voorheen ook geadviseerd, maar ben tot de conclusie gekomen dat het naar mijn mening niet optimaal voor de vissen is.

Botia zei:
Voor een 60cm bak zijn weinig vissen geschikt maar Neons en Corydoras panda kunnen perfect.

Ik zou de neons aanvullen tot 10 en van de panda's kan erook wel een bij. En dan nog een koppeltje Colisa chuna (deze wensen drijfplanten).

Heb je een foto van je bak? En wat voer je, je vissen?

20150430_203947_zps44lbesd2.jpg
[/URL]

eindelijk gelukt haha.

Ik heb voor de vissen bruine zinktabletten en kleine korreltjes die even drijven en na een tijdje zinken.

De honinggoerami is inderdaad ook een mooie vis.

Je hebt helaas geen Neontetra maar de kardinaaltetra. Een vis die je warmer moet houden dan de Colisa chuna en de Corydoras panda. Ook wil de kardinaaltetra een grotere bak (minimaal 80cm) en meer soortgenoten

Ik zou een zwart karton achter je bak plakken, dan tonen de vissen beter.

Hebben de tabletten een hoog dierlijk gehalte?

Botia zei:
Je hebt helaas geen Neontetra maar de kardinaaltetra. Een vis die je warmer moet houden dan de Colisa chuna en de Corydoras panda. Ook wil de kardinaaltetra een grotere bak (minimaal 80cm) en meer soortgenoten

Hebben de tabletten een hoog dierlijk gehalte?

Als in diepvriesvoer? Nee niet voor zover ik weet.

Botia zei:

Dus als ik het nu even samenvat, wat ik het beste kan doen:

De C, Panda's houden, de andere vissoorten komen niet goed tot hun recht in deze bak.

Eventuele opties voor bij de Panda's zijn:
- Honinggoerami
- Neontetra
- Pseudepiplatys annulatus?
- Pseudomugil furcata?

Dat zijn dan ook de vissen die ik zelf ook mooi vind.

Waarom heb je de bak niet helemaal gevuld? Dat oogt mooier en je krijgt geen lelijke kalkafzetting in het zicht.

Mrunterwijst zei:
- Honinggoerami
- Neontetra
- Pseudomugil furcata?

Geen gek lijstje zo. Alleen de Pseudomugil niet. Dat is een erg fanatieke zwemmer die ook best aan de maat wordt. Minimaal een meterbak zou ik zeggen.
Het is trouwens honinggoerami of annulatus. Niet allebei.

~ Ivo

Jones zei:
Waarom heb je de bak niet helemaal gevuld? Dat oogt mooier en je krijgt geen lelijke kalkafzetting in het zicht.
Geen idee eigenlijk, vanaf de start zo gedaan.

Mascha&Ivo zei:
Mrunterwijst zei:
- Honinggoerami
- Neontetra
- Pseudomugil furcata?

Geen gek lijstje zo. Alleen de Pseudomugil niet. Dat is een erg fanatieke zwemmer die ook best aan de maat wordt. Minimaal een meterbak zou ik zeggen.
Het is trouwens honinggoerami of annulatus. Niet allebei.

~ Ivo

Oke, ik ga wat met jullie adviezen doen, bedankt!

Als alternatief voor Corydoras panda zou je aan C. habrosus, C. hastatus of C. pygmaeus kunnen denken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan