Wat is er nieuw

Wat voor visje is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter WVW
  • Startdatum Startdatum
W

WVW

Guest
Goedendag.
Sinds een half jaar ben ik bezig met een aquarium.
Het is een aquarium van 80 centimeter breed, 32 cm diep en 35 cm hoog.
Het heeft een extern filter (Tetratec EX 600)

De bevolking bestaat uit een aantal vuurgarnaaltjes, japonica garnalen , 10 blauwoogjes en de nieuwste aanwinst, een tiental Rasbora Kubotai visjes.

Over deze laatste aankoop heb ik een vraag.

Negen van deze prachtige visjes hebben een mooie groene kleur en zoals het er voor mij uitziet vermaken ze zich voortreffelijk.
Zoals zo vaak is er hier echter ook ��n uitzondering.
Een van de visjes krijgt een andere kleur (Bruine bovenkant, iets van een donkere streep en een lichtere onderkant.
De vorm is vrijwel gelijk aan de andere negen , met uitzondering van de bovenste vin die minder gehoekt is en vooral door het feit dat hij of zij al meer dan tweemaal zo groot is dan de anderen.
Het gedraagt zich verder wat dominant tegenover de andere negen, maar zwemt wel braaf met ze op en neer.

Is er iemand die weet wat voor visje dit is?

Bijvoorbaat vriendelijk dank.

Wout.

p1040680a.jpg

Microdevario kubotai. Drijfplanten vinden ze wel fijn dan wordt het licht wat getempert. Ook houden ze van dichte bossen planten.

Bart, heb je de opmerking van Wout gezien dat hij 10 exemplaren onder de noemer kubotai heeft gekocht, maar dat hij vermoedt dat eentje ervan geen kubotai is.

~ Ivo

Niet gezien want ik heb het verhaal ook maar gedeeltelijk gelezen omdat ik gestoord werdt doorde telefoon.

De vreemde vis lijkt op een Devario aequipinnatus maar dan zeer slecht op kleur. Je moet het iig in de Devario/danio hoek zoeken.

Bedankt voor de zeer bruikbare info.

Na overleg met de leverancier en na wat opzoekwerk op internet
lijkt het mij inderdaad zeer waarschijnlijk dat het een reuze danio is.(Devario aequipinnatus).

Omdat hij/zij bij aankoop maar net zo groot was als de Rasbora Kubotai denk ik dat het een jong exemplaar is en dat de kleuren nog wel zullen veranderen.

Ik wil het nog een tijdje aanzien, maar als de vis te groot wordt gaat hij naar een ander tehuis.

Ik ben in zoverre gerustgesteld dat het in ieder geval geen garnalen verslindend monster wordt.

Mvrgr.

Wout

Goedemorgen.

Ik wilde even een vervolg geven op mijn vraag over wat voor soort visje dit was van 9 januari 2014.

Inderdaad betreft het hier een reuze danio en inmiddels doet hij of zij de naam eer aan.
Het formaat is inmiddels ongeveer 6 centimeter en de gezonde eetlust doet vermoeden dat het einde nog niet is bereikt.

Gezien het visbestand van mijn aquarium dat voornamelijk bestaat uit klein blijvende soorten is een verhuizing niet te voorkomen.

Aanstaande zaterdag gaat hij over naar het aquarium van een familielid. Dit is een grotere aquarium met een wat forsere bevolking.

Mvrgr.
Wout

P1040783a_zps40edb445.gif

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan