W
WVW
Guest
Goedendag.
Sinds een half jaar ben ik bezig met een aquarium.
Het is een aquarium van 80 centimeter breed, 32 cm diep en 35 cm hoog.
Het heeft een extern filter (Tetratec EX 600)
De bevolking bestaat uit een aantal vuurgarnaaltjes, japonica garnalen , 10 blauwoogjes en de nieuwste aanwinst, een tiental Rasbora Kubotai visjes.
Over deze laatste aankoop heb ik een vraag.
Negen van deze prachtige visjes hebben een mooie groene kleur en zoals het er voor mij uitziet vermaken ze zich voortreffelijk.
Zoals zo vaak is er hier echter ook ��n uitzondering.
Een van de visjes krijgt een andere kleur (Bruine bovenkant, iets van een donkere streep en een lichtere onderkant.
De vorm is vrijwel gelijk aan de andere negen , met uitzondering van de bovenste vin die minder gehoekt is en vooral door het feit dat hij of zij al meer dan tweemaal zo groot is dan de anderen.
Het gedraagt zich verder wat dominant tegenover de andere negen, maar zwemt wel braaf met ze op en neer.
Is er iemand die weet wat voor visje dit is?
Bijvoorbaat vriendelijk dank.
Wout.
Sinds een half jaar ben ik bezig met een aquarium.
Het is een aquarium van 80 centimeter breed, 32 cm diep en 35 cm hoog.
Het heeft een extern filter (Tetratec EX 600)
De bevolking bestaat uit een aantal vuurgarnaaltjes, japonica garnalen , 10 blauwoogjes en de nieuwste aanwinst, een tiental Rasbora Kubotai visjes.
Over deze laatste aankoop heb ik een vraag.
Negen van deze prachtige visjes hebben een mooie groene kleur en zoals het er voor mij uitziet vermaken ze zich voortreffelijk.
Zoals zo vaak is er hier echter ook ��n uitzondering.
Een van de visjes krijgt een andere kleur (Bruine bovenkant, iets van een donkere streep en een lichtere onderkant.
De vorm is vrijwel gelijk aan de andere negen , met uitzondering van de bovenste vin die minder gehoekt is en vooral door het feit dat hij of zij al meer dan tweemaal zo groot is dan de anderen.
Het gedraagt zich verder wat dominant tegenover de andere negen, maar zwemt wel braaf met ze op en neer.
Is er iemand die weet wat voor visje dit is?
Bijvoorbaat vriendelijk dank.
Wout.