Wat is er nieuw

wat voor visjes dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter xxl1000
  • Startdatum Startdatum
X

xxl1000

Guest
Ik heb deze vis bij mijn aquarium gekregen. En zit nu bij mijn malawi's. Wie weet welke vis dit is en kan ik deze bij mijn kleine malawi's houden?
view

Ik weet niet wat voor visje het is ,maar het is een mooie
Als hij niet te vaak wordt aangevallen of andere vissen aanvalt
Kan het geen kwaad zou ik zeggen.

ok dank julie
nee hij word niet aangevallen , is eerder zelf verdedigend maar niet te fel.
maar mijn malawi's zijn nog klein 2-6cm

Ik ga er even vanuit dat je mbuna hebt.

Slecht idee om eenAltolamprologus tussen mbuna te zetten. Qua waterwaardes en inrichting kan het wel, maar dit is een ontzettend traaggroeiende vis die heel erg op zijn rust gesteld is en mbuna zijn juist superdruk en agessief en zullen snelgroeien. De calvus zal zeker gestresst en ook zeker beschadigd raken, dat is zielig. Bovendien is dit een echte roofvis, hoe ga je die voeen als de mbuna amper vleesmogen hebben?

Altolamprologus Calvus is een endemische subtraatbroeder uit het Tanganyikameer.

in de natuur eet A. calvus bij voorkeur kleine visjes.
Ook garnalen en andere kreeftachtigen staan bovenaan op de verlanglijst.
In het aquarium kunnen we best met deze gegevens rekening houden, als ook ander dierlijk voer aanbieden.
Mogelijk eet A. calvus in het begin mogelijk slechts aarzelend, doch daarna blijken ze over meer eetlust te beschikken.
Aangezien het dus rovers zijn moet er rekening mee worden gehouden dat jonge vissen (nakweek) van medebewoners kan worden gezien als voedsel.

ok dank julie
nee hij word niet aangevallen , is eerder zelf verdedigend maar niet te fel.
maar mijn malawi's zijn nog klein 2-6cm

Dus hapklare brokken.

Zal nog wel meevallen Betus, aan de foto te zien is de calvus zelf nog een jonkie van maar een paar cm, het duurt nog jaren voordat deze volgroeid is. Hij heeft wel een snoekenbek, dus echt kleintjes kan hij zeker wel pakken (formaat net uit mama's bek).

Opzich is een rover in een grote bak i.c.m. alsmaar jongende mbuna niet zo'n heel slecht idee, maar een Altolamprologus is niet echt geschikt daarvoor vanwege de redenen die ik al opnoemde. Enkele soorten alen of malawi roof cichliden werken dan een stuk beter. Zonde van de calvus, geef anders maar hier 😀

T is inderdaad maar een klein visje. Van ongeveer 4 cm. Ik ga um appart zetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan