T
Als je opzoek bent naar iets groots en exotisch kan ik je wel wat advies geven
Daan bedoelt een lange grote gladde aal. Maar die horen niet in een aquarium. Dat is wa hij bedoeldeGroot exotisch is een Aruwana.
Maar die gaat niet passen.
Ow Richard er zitten plantjes in.
Daan foei dat soort exotisch hoort hier niet.
Tis de vissenkom van mn vriend. Ik vind het zo n saai ding. En wil het opvrolijken. Met wat mooiere vissen. Mn vriend zn haren gaan ook rechtop staan als ik vissenkom zeg. Dus ik zit maar wat te jennen.Vissenkom ssst niet zo zeggen hoor.
en deze 2 algenetersDit is wat ik voor de rest in het aquaruim heb
Vertel? Ik zoek hulp. Wat er nu inzit vind ik. Ik weet nie zo goed wat ik ervan vind. Ik vind het mooi als er scholen in zwemmen. Ik vind maanvissen heel erg mooi. Of zoiets. Maar kan natuurlijk niet zomaar vanalles erin zettenMooie maat.
Daar kan je leuke dingen mee doen
eerste ook een goud kleur 😀Siamese algeneter op de 2e foto
Kijk, ook weer wat geleerd, ik weet helemaal niks van dat Azie.eerste ook een goud kleur 😀
Oke top. Maar mn vriend zal het niet waarderen als ik alles eruit haal. Wat zou wel kunnen?Op die maat kunnen er wel manen in maar dan moet de rest er wel uit.
Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde. Aan de westkant grenst het aan Europa en Afrika, in het noorden aan de Noordelijke IJszee, in het oosten en zuidoosten aan de Grote Oceaan en in het zuiden aan de Indische Oceaan. In het jaar 2006 telde het continent circa 3,97 miljard inwoners, ofwel 61% van de totale wereldbevolking (6,5 miljard). Azië, met een oppervlakte van 43.810.000 km², bedekt 8,6% van de totale oppervlakte van de Aarde en 29,4% van de totale landoppervlakte. Cultureel is Azië erg heterogeen samengesteld. (Bron: Wikipedia.org) 😀Kijk, ook weer wat geleerd, ik weet helemaal niks van dat Azie.
En is er dan ook een bepaald soort planten wat het beste is?. Ik ben echt een leek hoor.Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde. Aan de westkant grenst het aan Europa en Afrika, in het noorden aan de Noordelijke IJszee, in het oosten en zuidoosten aan de Grote Oceaan en in het zuiden aan de Indische Oceaan. In het jaar 2006 telde het continent circa 3,97 miljard inwoners, ofwel 61% van de totale wereldbevolking (6,5 miljard). Azië, met een oppervlakte van 43.810.000 km², bedekt 8,6% van de totale oppervlakte van de Aarde en 29,4% van de totale landoppervlakte. Cultureel is Azië erg heterogeen samengesteld. (Bron: Wikipedia.org) 😀
En dan nu ontopic, ik weet niet zo heel veel over het samenstellen van vissenbestanden en zo. Wel is het echt een prachtig formaat om een mooie inrichting in te maken. Ik kan je sterk aanraden om wat met hoogte te gaan werken. Voorin wat lager en achterin mag het best op 1/3 hoogte van de hele bak komen. Op die manier kun je wat makkelijker een diepte-effect maken in je bak.
Dank je giebeltje, hier heb ik nu echt iets aan. Je bent heel duidelijk in wat goed is voor wat ik nu heb in het aquarium. TjxMooie maat aquarium heb je. Daar kan je iets heel moois van maken. Zelf zou ik de achterkant donker maken, ik lees hier op het forum wel van mensen die dat met schoolbordverf aan de achterkant van het glas doen. Je hebt ook van die posters of folie dat je er aan de achterkant tegen kan plakken. Of je gaat met grotere planten werken en gebruikt die als achtergrond.
Qua vissen heb je vooral Aziatische als ik dat zo zie. Een goudgourami, een paradijsvis (?), een indische algeneter ( die goudkleur) en een siamese algeneter. En wat van een barbelensoort, maar ik weet niet welke dat is.
In ieder geval zou ik iets met de planten doen. Zelf heb ik Javavarens, die groeien goed en zorgen voor plekken waar de vissen kunnen schuilen. Ze houden niet van erg fel licht, en daarom heb ik ook drijfplantjes in de bak, waaronder drijfbamboe. In de plantentopics hier op het forum kun je al veel tips vinden. Ik heb zelf ook kroosvaren en braziliaanse kikkerbeet. De paradijsvis en de gourami zullen dit erg op prijs stellen.
Als de vissen zich prettiger voelen, zullen ze ook beter van kleur worden. En dan moet je vriend maar kiezen welke soort hij uitbreidt, want een gourami alleen voelt zich niet fijn, en een paradijsvis alleen ook niet. En de algeneters gaan groeien, ze worden ongeveer 15 cm groot. Alleen, als ze volwassen zijn gaan ze elkaar niet meer verdragen, dus kun je er beter een weg doen.
Racist 😀Nou doe mij maar Zuid en Midden Amerika en bij voorkeur de Amazone hoor.
En bij Amazone (Manen) horen geen Aziaten.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.