Wat voor vissen zijn dit?


D

DierenMens

Guest
Ik heb deze vissen gekocht als Honinggoerami's, maar volgens mij zijn dit andere vissen... Of niet?
Vissen.jpg
 
Ja dat lijken mij goud gourami's (Trichogaster trichopterus gold)
 
Ja dat lijken mij goud gourami's (Trichogaster trichopterus gold)

Ah, dank je wel.
Ik had beter moeten opletten toen ik ze kocht... :stom: Ik dacht al dat de verkoper ze uit een andere bak haalde dan waar de honinggoerami's in zaten, maar ik dacht 'er zullen wel meerdere bakken met honinggoerami's zijn'.

Ik was van plan er Microrasbora Sp. Galaxy en Otocinclus bij te gaan houden, maar deze Goudgoerami's zijn wel een maatje groter dan de honinggoerami's geloof ik... Weet je toevallig of ik alsnog die kleine visjes erbij kan houden?
 
Er zit nogal wat verschil tussen deze en de honing gourami. Deze wordt zo'n 3x groter! (15cm vs 5cm), in wat voor aquarium heb je ze?
Ik geloof dat de mannetjes wat dominant zijn maar vooral naar elkaar toe. Ik zie niet direct een probleem met galaxys en otos maar ik kan het mis hebben.
 
Er zit nogal wat verschil tussen deze en de honing gourami. Deze wordt zo'n 3x groter! (15cm vs 5cm), in wat voor aquarium heb je ze?
Ik geloof dat de mannetjes wat dominant zijn maar vooral naar elkaar toe. Ik zie niet direct een probleem met galaxys en otos maar ik kan het mis hebben.

Dank voor je antwoord. Ik heb ze in een aquarium van 80 cm, 110 liter. Is dit groot genoeg voor ze?
 
Een vis van 15cm in een 80cm aquarium zou ik niet snel doen. Gewoon terugbrengen naar de winkel en vragen om echte honing gourami's dat is denk ik leuker voor het aquarium.
 
Een vis van 15cm in een 80cm aquarium zou ik niet snel doen. Gewoon terugbrengen naar de winkel en vragen om echte honing gourami's dat is denk ik leuker voor het aquarium.

Oké, dat lijkt me inderdaad een betere optie. Ik hoop dat de winkel ze terug wil nemen.
 
Aangezien ze je overduidelijk een andere vis hebben verkocht dan die waarom je vroeg zou het geen beste winkel zijn als ze die niet zouden willen ruilen .....
 
Ik heb ze gelukkig inderdaad kunnen ruilen. Ik ben blij met m'n honinggoerami's, ze zijn inderdaad een stuk kleiner en dat vind ik er veel prettiger uitzien in mijn formaat aquarium.
 

Terug
Bovenaan