Wat voor vissen?


S

Steve Declerck

Guest
Hallo,

Reeds heel wat afbeeldingen bekeken van warmwatervissen via google, maar deze vind ik nergens :
Waarschijnlijk niet moeilijk voor kenners, maar ik heb geen flauw idee. Mijn aquarium is bijna beplant, maar ik ben op zoek naar bewoners die van de planten afblijven :)
Komt uit deze video : (vanaf minuut 5:05)
Uit de commentaren onder de video kan ik afleiden dat de andere soort congo tetra's zijn. Enkel onderstaande heb ik geen flauw idee.

Bedankt !!

1576579125898.png
 
Ja, die lijken het inderdaad wel te zijn, nog nooit van gehoord eigenlijk...
Ja is eigenlijk wel mooi.

Probleem met de LFS is soms dat ze beloven dat die soort en die soort van de planten afblijft, maar dat blijkt dan niet zo te zijn. Vandaar dat ik een aquascaping video opgezocht heb, die persoon zal wellicht niet de verkeerde vissen bij de planten plaatsen.

Bedankt hoor !!
 
Thx Marcus, dat is goed om weten, bedankt !
 
Hyphessobrycon bentosi sp. 'White Fin'.
H. rosaceus, ooit benoemd als ondersoort van H. bentosi (H. bentosi sp. 'rosaceus'), is een andere soort die er sprekend op lijkt.
In het nederlands worden ze dan ook (heel handig!) allebei 'roze tetra' genoemd.

Beide soorten willen weliswaar een deel plantaardig in hun voer, maar laten de planten met rust (soms met uitzondering van sommige breekbare mossen).
Leuke scholenvissen, een aanrader voor je goed beplante aquarium.
 

Terug
Bovenaan