Wat voor voer gebruiken bij magere vissen?


MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Berichten
4,122
Leeftijd
22
Locatie
Appingedam, (Groningen)
Hallo allemaal! Ik heb vandaag gemerkt dat één van mijn Pangio's heel erg mager is, je ziet zelfs zijn ruggengraat! Ik denk zelf dat dit komt doordat hij de kleinste van alle pangio's is, en daarom nooit bij het eten "mag" komen van de grote pangio's.

Dus nu wil ik hem een tijdje in een apart bakje doen om hem te kunnen voeren zonder dat hij wordt gestoord, wat voor voer kan ik hierbij gebruiken? En is het überhaupt wel een goed idee om hem apart te zetten, of zijn er andere manieren?
 
Apart zetten is zeker een idee, maar als je hem dan weer terugzet ben ik bang dat je hetzelfde probleem weer gaat krijgen. Zelf zou ik ervoor zorgen dat je verspreid over de bodem diepvries voer voert, zodat ze allemaal de kans krijgen om wat te eten.
 
Levend of diepvriesvoer, vooral rode muggenlarven en tubifex dat soort dingen, meerdere keren per dag aanbieden. Misschien kun je hem met de hand voeren of als je hem makkelijk kunt vangen in een kweekbakje voeren, als dat niet lukt idd misschien beter eerst in een appart bakje tot hij is aangesterkt. In een apparte bak weet je ook zeker dat hij geen anderen kan besmetten mocht hij ziek zijn, maar wel beetje zielig want zijn groepsdieren, maarja het ene tegen het andere afwegen..
 
Apart zetten is zeker een idee, maar als je hem dan weer terugzet ben ik bang dat je hetzelfde probleem weer gaat krijgen. Zelf zou ik ervoor zorgen dat je verspreid over de bodem diepvries voer voert, zodat ze allemaal de kans krijgen om wat te eten.
Ja, dat zou inderdaad kunnen, toch ben ik bang dat hij alsnog zijn hol in wordt gejaagd. Ik zag net hoe de grote pangio's zelfs de vuurtetra's wegjagen!

Levend of diepvriesvoer, vooral rode muggenlarven en tubifex dat soort dingen, meerdere keren per dag aanbieden. Misschien kun je hem met de hand voeren of als je hem makkelijk kunt vangen in een kweekbakje voeren, als dat niet lukt idd misschien beter eerst in een appart bakje tot hij is aangesterkt. In een apparte bak weet je ook zeker dat hij geen anderen kan besmetten mocht hij ziek zijn, maar wel beetje zielig want zijn groepsdieren, maarja het ene tegen het andere afwegen..
Met de hand (of, eigenlijk met een pincet) voeren had ik al aan gedacht, maar ik denk dat ze allemaal in hun grot gaan verstoppen zodra ze de pincet zien.
En steeds uitvangen is geen mogelijkheid door 2 redenen:
Stress, dat beestje is al zielig genoeg, en dan moet ik hem ook nog elke dag vangen.
en reden nummer 2: Het is een pangio. Die vang je niet zomaar :p

Ik heb gelukkig nog wel diepvries artemia met rode muggenlarven.
 
Een paar foto's van hem.
IMG_20161117_163425.jpg
IMG_20161117_163437.jpg
 
Och arm ding die is idd behoorlijk uitgemergeld.
Heb ook een keer zo'n mager aaltje gehad, de lfs wou hem niet verkopen want die dacht dat hij dood zou gaan en toen mocht ik hem gratis mee. Heb hem een paar weken appart gehad en flink rode muggenlarven gegeven en hij is weer helemaal opgeknapt en nu geen verschil meer te zien met de anderen.
 
Dit visje is vandaag overleden helaas. Ik kon hem niet apart zetten omdat hij gewoon veel te snel was. En verspreid voeren hielp helaas ook niet, de andere pangio's lieten hem niet met rust.
 

Terug
Bovenaan