Wat is er nieuw

Wat voor water ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquariaManiak
  • Startdatum Startdatum
A

AquariaManiak

Guest
Heb binnenkort nieuwe 160L bak, maar is het wel goed om daar kraanwater in te doen ? Houden vissen wel van kraanwater, want volgens mij zijn daar stoffen in gedaan om het drinkbaar te maken. Wat moet ik in het water doen om het leefbaarder voor ze te maken ? Bij voorbaat dank!

Het Nederlandse kraanwater is van een goede kwaliteit en daardoor prima geschikt voor de meeste vissen en planten, of je moet vissen hebben welke aan een bepaalde kh of gh waarden moeten, dan kan je altijd nog osmose of regenwater bij mixen.

Kraanwater is prima bruikbaar.
Na de opstart en het inrichten een week of 4 de bak laten indraaien is wat de meesten doen.
Dan hebben de plantjes de tijd om te wortelen en te groeien. En dan het water (laten) testen en voorzichtig beginnen met vissen in je bak te doen.

Hangt van uw locatie af. Het ene kraanwater is het andere niet.
Het kraanwater uit mijn regio zou ik bv afraden vanwege het chloorgehalte en de veel te hoge geleiding.

Moet dan wel even worden bij vermeld dat Jurgen uit West-Vlaanderen komt.
In NL mag er al sinds jaren geen chloor in het drinkwater worden gebruikt, hoewel het vaak wel bij groot onderhoud van de leidingen door aquarianen wel wordt gemeten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan