Wat is er nieuw

wat voor ziekte????

• Onderwerp starter Onderwerp starter lizz
  • Startdatum Startdatum
L

lizz

Guest
Hallo!,

Ik zit met best wel een groot probleem ik heb een super leuke goudvis Jaws! Hij zit nu sinds een tijdje appart in een klein aquarium om beter te worden maar ik heb geen idee waar hij aan lijd.

Ik ben bij verschillende dierenwinkels geweest (incl. aquarium winkel) met foto's van de vis iedere keer kreeg ik andere antwoorden wat de ziekte was🙁 hij heeft nu 3 weken aan de esha 2000 gezeten en zit nu 5 weken aan de Lernex tegen parasieten en wormen zonder enig resultaat🙁

De vis zit nu al 8 weken alleen in het aquarium zonder enige verbetering weten jullie misschien wat ik kan doen en wat het zou kunnen zijn? alle hulp is welkom!

jaws.jpg

Ziet er uit als een flinke bacteri�le infectie. (Huidzweer)
Hier heb je echt sterke medicijnen voor nodig.
Esha zal niet helpen

Ik kan je Colombo bactyfec aanraden.

Hoe groot is het aquarium waar hij normaal in zwemt?

bedankt voor je reactie!
hij heeft altijd gezwommen in een trigon 190 echter is dit veelste klein voor hem geworden dus heb ik net voor hij ziek werd een 600 liter aquarium aangeschaft..

omdat de medicijnen voor dit grote aquarium nogal kostbaar zijn en in mijn trigon 190 jongen visjes zitten is hij nu geplaatst in een klein aquarium van 60x30x30.

Mooie upgrade van bakmaat! 🙂

En goed dat je hem apart houd idd.

Fijn dat er nog nieuwe leden zijn die al goed voor hun goudvissen zorgen 😉

ga meteen naar de dierenwinkel voor medicijnen bedankt voor de tip! Olympus!

Geen dank!

Als je twijfelt over iets, je hebt nog vragen of je wilt gewoon foto's delen, deel het vooral hier! 🙂
We helpen je graag!

Succes met de behandeling en beterschap met je vis 😉

~

Ps. nog een tip: controleer de houdbaarheidsdatum van het medicijn in de winkel! Soms staan er nog wel eens medicijnen die over de datum zijn namelijk, en dat wil je natuurlijk niet 😉

update van de goudvis:

Helaas gaat het niet goed met Jaws sinds gisteren avond kruipen er allemaal witte wormen uit zijn poepgat. het zijn wormen van 3 tot 5 cm lang en nog geen mm dik.
De laatste kuur waar ik nu mee gestart ben is Morenicol van Lernex.... Denk dat een bezoek aan de dierenarts ook geen zin meer heeft hij heeft al zoveel geleden...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan