Wat zijn de beste kweekbakjes?


T

Thomas Kruit

Guest
Beste Forumleden,

Hierbij een vraag, wat is het beste om zwangere guppy vrouwen in te laten bevallen? In een ''net breeder'', of één van de onderstaande systemen?

-Superfish Floating Breeding Box (Foto 1).

-Superfish Easy Breeding Kit (Foto 2).

-Superfish Easy Breeding box XL (Foto 3).

-Superfish Internal Breeding Box (Foto 4).


Of is er een andere alternatief dat jullie aanbevelen?




Breeding Box.jpg
Easy Breeding Kit.jpg
Easy Breeding Box XL.jpg
Internal Breeding Box.jpg
 
Geen, gewoon in de bak laten bij de andere vissen.
Als je genoeg planten en drijvers hebt overleven er voldoende jonkies. Survival of the fittest.
Deze bakjes zijn martelwerktuigen, leveren enorm veel stress op voor het vrouwtje, met het gevolg dat ze ook haar jonkies vast kan houden.
 
Laatst bewerkt:
Lekker in de bak. Eventuele visjes met kromme/gebroken ruggetjes ofzo hebben dan, hoe cru het wellicht ook klinkt, minder kans op volwassenheid waardoor je ook betere guppen overhoudt. Survival of the fittist inderdaad. Ze krijgen genoeg jongen, blijft altijd wel wat van over
 
Wat voor een planten zou ik moeten toevoegen, ik heb namelijk 7 cryptocorynen in mijn aquarium en nog een ornament in de vorm van een auto, de planten zijn redelijk groot?
 
Wat voor een planten zou ik moeten toevoegen, ik heb namelijk 7 cryptocorynen in mijn aquarium en nog een ornament in de vorm van een auto, de planten zijn redelijk groot?
Maak eens een fotootje van je bak Thomas. Handiger als we op die manier kunnen mee kijken. Heb je al drijvers?
 
Wellicht kun je een foto toevoegen? Is makkelijker kijken :D Kan zo via de uploadknop rechtsonder als je een reactie typt
 
Die breedingkits zijn vooral goed voor de kassa te spekken van de winkelier, maar een regelrechte bezoeking voor kweekdoeleinden, zoals boven al is gezegd, de vrouwtjesgup ondervind dermate veel stress met uitvangen en in zo'n breeder te zittend at ze de jonkies niet werpt, waardoor d eboel versteend en d evrouwtjesgup overlijdt.

Wat je wel kan doen is veel drijfgroen in je bak doen waardoor babygupjes bescherming vinden en overleven
 
Ik 7 cryptocorynen in mijn aquarium en 5 daarvan zijn redelijk groot, verder heb ik nog een ornament in de vorm van een auto. Wat adviseren jullie toe te voegen?
 
Guppen kweken overigens sowieso wel snel, dus is het niet echt nodig om de kleintjes apart te zetten.
Er overleven er wss wel genoeg.
 
Leuk bakje, hoe groot istie als ik vragen mag?
Nu is een betta en guppen niet een hele goede combi moet ik zeggen haha.
 
Het zijn vrouwtjes betta`s is dat een probleem?
Het is een 70-liter aquarium van Superfish, de Aqua 70 Led Tropical Kit.
 
Is cabomba een goede schuilplaats voor de baby-guppen?
 
Hoe doen jullie dat dan met kweken? Houden jullie ze ook bij de rest?
 
Leuk bakje maar een Betta met Guppen is geen goede combi en de Betta zal ook wel wat jongen lusten. Je krijgt jongen las ik dus ik zou zelf veel drijvers toevoegen en de mamma laten zitten.
 
Hoe doen jullie dat dan met kweken? Houden jullie ze ook bij de rest?
Zoals John zegt, Betta en guppen is geen goede combinatie. De Betta kan/zal de mannelijke guppen als concurrent aan zien en er mee vechten. Ook zijn guppen te druk voor een zen-Betta.

Toen ik nog levend barenden had liet ik de moeder gewoon in de bak, zorgen voor genoeg plantjes en vooral drijfplanten waar de jonkies in kunnen schuilen. Er overleven er dan zat, er zullen er ook gegeten worden maar beter 'survival of the fittest'.
Je houdt zo wel minder jonkies over maar realiseer je dat als alles zou overleven je binnen de kortste keren een bak vol guppen hebt, zoveel dat je ze kunt aan stapelen bij wijze van spreken - dat moet je niet willen.
Je kunt ze wel op marktplaats zetten maar het is de vraag of je ze daar allemaal (op tijd) kwijt raakt.
 

Terug
Bovenaan