Wat is er nieuw

Wat zijn dit voor eitjes??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Legerman
  • Startdatum Startdatum
L

Legerman

Guest
Ik heb zojuist iets gevonden op de wand van mijn aquarium en vroeg mij nu af wat dat is.
Ik heb in mijn aquarium:
- guppen
- 1 slak
- corydoras jilly
Iemand enig idee of het misschein eitjes zijn van de corydoras?

fb629323cbd46fa2188e64de6f8752a0.jpg

Het is een plakaat zo te zien en ik denk eerder aan slakkeneitjes zelf.
Misschien herkennen de Cory fans ze wel als eitjes van deze vis.

Dat zijn slakkeneitjes.

Slakken!

Guppen zwemmen bijna onmiddellijk zelfstandig rond. Corydoras-jongen doen dat binnen een dag of 3 ook.

Bedoel je trouwens Corydoras julii? Hoogstwaarschijnlijk heb je dan onder de naam C. trilineatus gekocht.
Geen probleem hoor, ook een hele leuke vis. Alleen wil die wel graag wat warmer water dan je guppen.

Enne ..... over welke soort slak heb je het eigenlijk?

Juist andersom. C. trilineatus zit beter op kamertemperatuur, terwijl dit voor doorgekweekte dierenwinkelguppen aan de koude kant is.

Slakken eitjes komen alleen uit in brak water toch? Dus hoef me geen zorgen te maken hoop ik?
Ik heb geen idee wat voor slak het is toen ik me bak een tijdje had zag ik opeens dat er een slak in zat misschien mee gekomen met een plantje...

Deze gaan zeker uitkomen. Ze zijn van zoetwaterslakjes. Geen paniek! Slakken zijn hartstikke nuttig. Ze ruimen een hoop rommel op. Als je ervoor zorgt dat je niet teveel voert en dat het onderhoud van de bak goed is zal je niet makkelijk een plaag krijgen.

Zijn er ook visjes die slakken opeten?

Die zijn er, maar of je die kan houden is afhankelijk van je bakmaat en het zijn allemaal vissen met een gebruiksaanwijzing/kanttekening. Er zijn ook
slakkenetende slakken. Die kunnen altijd wel, tenzij je sierslakken hebt/wilt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan