Wat is er nieuw

Wat zijn dit voor vissen..??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hein..V
  • Startdatum Startdatum
H

Hein..V

Guest
Ik heb 2 vissen overgenomen van een kennis maar die wist niet wat het waren, en eerlijk gezecht weet ik het ook niet, ik dacht zelf een Cichlide, een Ramirezi ofzo.?

en ik heb er 2 kan ik ook zien wat een mannetje en wat een vrouwtje is?

592654_0_82_20131006_22.jpg

Ik denk dat je in de richting van een balloonvariant van de Ramirezi moet denken, maar wacht nog even anderen af voor bevestiging.

Microgeophagus ramirezi "Golden balloon"een kweekvorm. De wervelkolom is verkort en daardoor is deze vis zo mismaakt.

Ik heb ze ook gehad...vrouwtje is een stuk kleiner dan de man..wordt verkocht als Antenne Baarsje Goud...

Groet Manfred

Aquariaan1967 zei:
Ik heb ze ook gehad...vrouwtje is een stuk kleiner dan de man..wordt verkocht als Antenne Baarsje Goud...

Groet Manfred

Ik denk dat je de gewone verward. Bij deze balloon kweekvorm worden beiden geslachten even groot.

Jij hebt het over deze:
vQ2-fO8kJVlpO61hRv5Sa_Sb0MC5_Xgf.jpeg

En hij heeft deze
vQ2-fO8kJVlpO61hRv5Sa_Sb0MC5_Xgf.jpeg

Heel erg bedankt, zijn er geen andere kenmerken waaraan ik kan zien of ik man en vrouw heb.?
De ene is wel Blauwer dan de ander.!? of maakt dat niet uit kwa geslacht.?

Het ziet eruit als een antennebaarsje. Die zijn er ook in lichtblauwe en wit met blauwige variant

Hbe je ook en foto van de 2e?

Twinmootje zei:
Het ziet eruit als een antennebaarsje. Die zijn er ook in lichtblauwe en wit met blauwige variant
Het is ook een Antennebaarsje!

is inderdaad de balloon kweekvariant van de ramirezi gold.
ik vind persoonlijk dat deze variant verboden moet worden maar is mijn persoonlijke mening.
De ramirezi is door het vele doorkweken al een zwakke vis geworden en zal door dit soort varianten niet veel beter worden.

Het is inderdaad makkelijker om van allebei de vissen een foto te maken en even te plaatsen zo word het identificeren ook wat makkelijker 🙂

Groetjes!

Rechts is de vis van de 1ste Post.

426976_0_82_20131007_17.jpg

437235_0_82_20131007_17.jpg

Hier zijn ze met zen 2en,

op het eerste gezicht zou ik zeggen dat op de 2de foto waar ze met z'n 2en op staan de linkse het vrouwtje is en de rechtse het mannetje.
Dit alleen door het verschil in grote.
kun je misschien bij 1 van de 2 een rozig buikje waarnemen en zo ja bij welke?
Ik kan dit namelijk niet zien op de foto.

Dan nog een vraag die wel een indicatie kan geven. Jagen ze veel achter elkaar aan of zwemmen ze gemoedelijk met elkaar samen?
Op de foto ziet het er vriendelijk uit maar kan natuurlijk heel anders zijn 😛

Groetjes!

In het begin gemoedelijke naast elkaar en sinds een paar dagen zijn ze elkaar wat aan het opjagen.! kan niet echt een rozige buik zien, maar nog niet super goed gekeken.

In mijn ervaring is het enige betrouwbare geslachtskenmerk de vorm van de rug-, anaal- en staart vin. Bij de mannen zijn die puntig verlengd. Dat kan ik op deze foto helaas nog steeds niet goed zien.
De rose-achtige buik van de vrouw en de langere voorste 2 rugvinstralen van de man zijn, ondermeer door het vele doorkweken van deze soort, niet meer echt betrouwbaar.

Dat doorkweken gebeurt om zo snel mogelijk zoveel mogelijk jonge vissen te kunnen verkopen, maar ook om afwijkende varianten - zoals degene die jij hebt - op de markt te kunnen brengen. Die zijn meestal vooral geselecteerd op het afwijkende uiterlijk, niet op relevante eigenschappen als bijvoorbeeld bestand zijn tegen ziekten.

Elkaar opjagen doet een goed koppel overigens ook, om te testen of de ander een geschikte partner is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan