wat zijn dit


R

rene74monte

Guest
ik zou graag willen weten wat dit voor visjes zijn
 

Bijlagen

  • DSC00306_LI.jpg
    DSC00306_LI.jpg
    69.4 KB · Weergaven: 128
Inderdaad Notropis chrosomus (rainbow-shiner), maar dat zijn wèl subtropische vissen.
Ze houden het behalve hartje winter prima in een vijver vol, maar ik denk niet dat ze tropische omstandigheden kunnen waarderen.

De andere vissen die ik zie houden daar echter wèl van.

Ik denk dan ook dat je voor deze vissen beter een ander thuis kunt zoeken waar ze meer in hun element zijn.
 
nu ik zeker weet wat het zijn gaat dat ook zeker gebeuren , ze zaten tussen de vissen in de bak die ik over heb genomen , eigenlijk is het idioot dat mensen zomaar vissen mee naar huis krijgen zonder dat er iets over gevraagd wordt , ik heb inmiddels een plekje voor ze gevonden bij iemand die een school heeft in een koud water bak
 
ze zien er redelijk gestrest uit. De kleur klopt niet helemaal. Het zijn inderdaad rainbowshiners. Ze waarderen een grote groep en een afwisselende watertemperatuur
 
nou , gestrest zijn ze zeker niet hoor , wat dat betreft is er niets aan de hand
 
en waar zouden ze dan stress van moeten hebben gekregen dan? ,
 
22 graden ?? vind het altijd knap dat mensen iets kunnen beweren aan de hand van een wazige foto , maar goed , ze gaan al naar iemand toe die er meer heeft ,
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Ach je krijgt toch altijd commentaar, hierbij die van mij ;)
Kan ook zijn dat je er te weinig hebt, dan voelen ze zich wellicht ook niet veilig. Op basis van 1 detail foto is het lastig te zeggen inderdaad!

Als het water 22 graden is dan zitten je kardinalen wel net te koud die hou ik het liefst op minimaal 24c, dat waren beter neons geweest. En de sterbai als ik het goed zie ook vanaf 24c. De rest van wat ik kan identificeren zit wel goed op 22 graden.
 
hahaha , ja , net als op facebook , de foto die ik heb geplaatst is in mijn gewone bak , daar is het een graad of 24 , ze zitten nu in een andere bak omdat ik ze zaterdag weg ga brengen , en ja , denk dat ze een groepje fijner vinden :)
 
d'r is niets afwijkends aan die kleur.
De ts heeft enkel 2 vrouwen en buiten balts zijn die zo van kleur.
 
En wat betreft de temp is er helelaal geen probleem. Ook al stellen ze een koude periode op prijs, ze kunnen gerust 30° en meer aan. Zolang er maar genoeg zuurstof in het water zit.
Daarin zijn ze net hetzelfde als ieder ander koudbloedig dier... hoe langer ze hogere temperaturen hebben, hoe sneller ze leven.
 

Terug
Bovenaan