Wat is er nieuw

wat zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter maril
  • Startdatum Startdatum
M

maril

Guest
tijd geleden 2 vissen gekocht alleen na en lange tijd zijn ze flink gegroeid en we zijn dus ook de namen vergeten een algeneter maar is dat een l nummer?

img-20140224-wa0000.jpg

img-20140224-wa0002.jpg

zo dat word een flinke meerval maar blij dat ik binnenkort opzoek ga naar een 2 meter bak dan🙂

De eerste is een Pterygoplichthys joselimaianus. 2de lijkt me een vis uit het Tanganyika meer, heeft wel wat weg van de Neolamprologus multifasciatus.

Die onderste is geen tanganyika maar een malawi, in ieder geval is het een mbuna, ik weet zo niet precies welke. Hoort in een malawi speciaal bak, 1.2m of groter, met zandbodem, veel stenen en holen, hard water, en heel veel andere mbuna. Voer: voornamelijk groenvoer (bv malawi vlokken) met wat kreeftachtigen erbij (mysis, artemia, krill), geen vlees en zacht spul enzo (rode mug etc) en geen 'standaard visvoer'.

oke het goede voer heb ik ik heb 2 yellows zwemmen die ik het zelfde geef dus dat zit goed mijn bak is 1.05 breed met een ondergrond van zand een flink stuk kienhout en een flink aantal stenen zo geplaatst dat er veel schuil mogelijkheden zijn.
maar het is dus eigenlijk nodig om ze in een grotere bak te houden en er een aantal bij te halen? was wel van plan nog 2 vrouwtjes yellows aan te schaffen ivm opjaag gedrag van het mannetje

Het gaat bij malawi mbuna idd om het opjaag gedrag. De yellow is hier nog relatief erg beschaafd in, andere mbuna zij een stuk fanatieker. Het beste stop je een mbuna bak (prop)vol mbuna zodat de agressie goed wordt verdeeld, en ook alleen maar met mbuna. Een goed filter is hier dan wel nodig, geen stadaard intern filter, want je hebt het over 20+ vissen in 1.2. Eigenlijk hoort er geen hout in een malawi bak, alleen zand en stenen, en evt wat planten als ze dat overleven (ivm graaf- sloop- en opeetgedrag). Als het heel oud hout is en je wil het perse kan het nog wel, maar het mag het water niet verkleuren en vooral geen looistoffen afgeven (het water in het malawi meer is hard).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan