Wat zijn geschikte vissen voor een 60 liter bak?


I

Ilze

Guest
Hee,

Ik heb een 60 liter bak en wil daar graag vissen in gaan doen, maar ik weet nog niet welke! Belangrijk is dat het makkelijke vissen zijn om te verzorgen en die niet snel jongen krijgen, ik heb namelijk nog niet zo veel ervaring met aquariums. Ik heb nu een 20 liter bak met een paar jonge guppen waavan de vrouwen weg gaan en de mannen wil ik in de 60 liter bak met andere soorten. In de 20 liter bak wil ik garnalen gaan houden en misschien een slaketende slak maar dat is nog niet zeker. Ik hoop dat iemand met kan helpen want ik ben dol op dieren en wil dan ook het allebeste voor ze.
 
Misschien is het beter om dit topic naar "samenstelling visbestand" te halen. Dan zullen meer mensen erop reageren waarschijnlijk...
 
Topic is verplaatst;). Zelf heb ik voor de bodem in de 60cm de C. Panda s zitten. Als je alleen mannen gaat houden van de Guppen dan is dat niet echt natuurlijk en dan kunnen ze elkaar ook achterna gaan jagen.
 
maar voordat ik deze site zat heb ik op andere siters gezocht en 90% zei dat het wel kan en dat ze dan een soort rangorde maken en het dat goed gaat dus hoe zit dat nou?
 
Alleen mannelijke Guppen is mijn inziens een vorm van dierenmishandeling. Veel paren is hun natuurlijke gedrag. Hun dat onthouden is sneu.

En ik heb toch al duizenden guppen gehouden maar een rangorde heb ik nog nooit gezien (wat een flauwekul). Bij platy's en Zwaarddragers komt dat wel voor ookal leven ze ineen grote groep met vrouwtjes.

Als je wat Rouwtetra's neemt zul je bijna geen jonge Gup meer overhouden.
 
Botia heeft het beter verwoord dan ik in mn eerdere reactie:thumbs:. Ik denk dat je dan misschien toch beter een ander visje kan nemen.
 
Wat dacht je van de Rasbora Galaxy?
Als je ze in een groepje houdt van minimaal 10 stuks, dan zijn het hele actieve kleine visjes.
Je moet ze niet met andere drukke vissen houden want dan worden ze een beetje schuw.

ymCF2WEVcURR17Ww2s6A-LWb_6eAlpNP.jpeg