Wat is er nieuw

Wat zit er allemaal in mijn aquarium.. ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Z

Zanziee

Guest
Hallo allen,

ik ben mij aan het verdiepen in het onderwater leven en heb nu een paar dagen een aquarium staan. Ik heb er in de winkel wat planten bij gekocht, maar weet eerlijk gezegd geen namen van deze planten, laat staan hoe ze eventueel verzocht / gesnoeid / onderhouden moeten worden.

Ik heb een aantal foto's gemaakt en hieronder heb ik deze staan, van een enkeling denk ik een vergelijkbare plant gevonden te hebben (met eventueel een vraag erbij). Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Plantje 1 (links) een Vallisneria (er zitten er een enkeling bij met bruin / gelige bladeren, moeten die verwijderd worden of is dit niet erg?)

776312zanziee_0_82_20131229_12.jpg

Plantje 2: En een Hygrophila difformis vaantjesplant ????

525734zanziee_0_82_img_6560.jpg

Plantje 3: geen idee..

816971zanziee_0_82_img_6555.jpg

Plantje 4: Eleocharis acicularis (Naaldgras) ??

855933zanziee_0_82_img_6553.jpg

Plantje 5: Lobelia cardinalis ?

619822zanziee_0_82_img_6566.jpg

Zit ik goed, of zit ik ver uit de richting?

Wat is het makkelijkste om deze planten te onderhouden? Gewoon een snoeisetje kopen? (zoiets: http://www.zooplus.nl/feedback/shop/vis ... ires/71249 ? )

Bedankt!

3de lijkt mij een cryptocoryne soort denk de wilisii voor de rest denk ik allemaal juist

De valisnera moet je met het bovenste deel van de wortels uit de grond zetten, anders is die binnen de kortste keren dood.

ThijsH zei:
De valisnera moet je met het bovenste deel van de wortels uit de grond zetten, anders is die binnen de kortste keren dood.

Dat had ik al gedaan op advies van iemand hier vanuit het forum. Het was een oude foto. Zal gelijk even een nieuwe maken, kijken of ze nu goed staan..

Is nog net even te diep. 🙂

Staan al twee dagen zo.. Eruit halen en ze erop nieuw inzetten dus?

Naar wat prutsen (maar goed dat er nog geen vissen inzitten) is het denk ik gelukt.

Iets omhoog halen zorgde ervoor dat ze begonnen te drijven, erg irritant. Met een beetje geduld heb ik ze weer terug geplaatst, en volgens mij staan ze nu goed:

973317_0_82_20131230_20.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan