Wat is er nieuw

Wat zit er in mijn aquarium?

Harriebo

Member
Lid geworden
29 september 2020
Leeftijd
34
Hallo allemaal, in mijn garnalen aquarium heb ik last van kleine witte beestjes. Heel de ramen zitten er mee vol en verder kan ik niet goed zien of ze ergens ook zitten zoals op de steentjes. Kan iemand mij aub hier mee helpen om dit uit te zoeken? Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn!

Groetjes

Bijlagen

• E9BF1624-18DB-4612-B426-DA7462E8C256.png
    E9BF1624-18DB-4612-B426-DA7462E8C256.png
    3.6 MB · Weergaven: 160
Deze spetters (;p) heb ik ook in een garnalen bakje en als het te erg word zet ik er een klein gupje in. Na een dag is zijn buik vol en de beestjes zijn weg :petjeaf: Ze zijn iig niet schadelijk

Haha wauw knap idd dat je dat kan zien. Mensen hadden het over planaria? Zou het dat niet kunnen zijn? Sommige zijn echt piepklein en sommige wat groter

Dit is denk een betere foto hier zie je namelijk een grotere

Bijlagen

• 1721F596-6B7D-4D00-902A-08FBBFEECD64.jpeg
    1721F596-6B7D-4D00-902A-08FBBFEECD64.jpeg
    264.4 KB · Weergaven: 152
Is absoluut geen planaria, dat is een worm met een driehoekige kop, mensen roeptoeteren altijd maar van alles (vooral op social media) maar dit zijn gewoon mosseldiertjes zoals John al had gezegd

Ooh dankjewel! Wij allemaal al dingen gehaald tegen planaria haha!!! Maar super bedankt voor de tips hebben we veel aan

Hoe komen die eigenlijk in de bak? En helpen guppies er echt tegen?

Plaagdiertjes in alle soorten en maten komen mee met plantjes/levend voer/diepvries voer/sommige bodembedekkers (als dat nat is geweest)

Guppen zou ik niet doen eerlijk gezegd, die lusten wel een garnaaltje, de dwergcorydoras pygmaeus is een betere optie om ze te bestrijden, bedenk wel wat je daarna met de vissen gaat doen want die kun je niet permanent in zo'n klein bakje houden, worden z ediep ongelukkig van wegens gebrek aan zwemlengte

Ik heb babieguppies voorhanden, vandaar het gupje. Denk dat veel visjes ze wel lusten! Maar ze blijven terugkomen zodra de gup weer in zijn grote bak zit, zeker als ik te veel heb gevoerd en niet alles word opgegeten door de garnaaltjes. Dus echt een oplossing is het niet. Hoe groot is je bak? Hoeveel liter?

Ik blijf het knap vinden hoor hoe jullie deze mosseldiertjes hebben weten te definiëren. :petjeaf:

Dat is niet knap na een bezoekje aan Hans Anders Daan, o nee het is maar een leesbril van de Action die ik gebruik 😉

Bedankt voor de tips allemaal, ik heb een 30 liter bak. Nu 3 guppies gehaald een vriendin heeft een bak over de 150 liter waar ze in kunnen als ze hier de mossel diertjes op hebben haha. Ze zitten er een halve dag in en de aquarium is al zo’n verbetering geworden nu. Je ziet niks meer op de glazen zitten dus echt een perfecte oplossing voor nu zeker omdat er ook geen baby garnalen inzitten.

Maar ze kunnen natuurlijk terug komen. Nu zei die vriendin dan haal je de guppies gewoon Weer op zet je ze een week in je bak en breng je ze weer terug. Dit vindt ik helaas echt te stressend voor de guppies dus niet mijn ideale oplossing!! En waarschijnlijk ondertussen dan wel baby garnalen. Nu heb ik ergens gelezen dat je mossel diertjes met een glas kan vangen. Je zet een glas op zijn kop in het aquarium en zo kan je na een avond bijna 100e mossel diertjes eruit halen. Iemand hier ervaring mee?

Ja ik had het ergens gelezen maar zat niet echt een duidelijke uitleg bij maar ik ging er van uit op zen kop 🤣 maar als iemand het weet zou wel een oplossing zijn. Dan hoef je niet visjes in je bak te doen wegens de garnaaltjes enz

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan