Wat zit er op mijn Tylo?

  • Onderwerp starter navyblueboss
  • Startdatum

N

navyblueboss

Guest
Ik zat net in mijn aquarium te turen en toen viel me op dat mijn tylo iets met zich mee draagt. Als hij zich verplaatst kun je heel goed zien dat het aan hem "vastzit". Iemand enig idee wat dit is? Medebewoners zijn rasbora brigittae's en kardinaal garnaaltjes.

image_zpse90e94ce.jpg

image_zpsdbaa8edd.jpg
 
Het lijken zo sprekend de witte voorpootjes van de kardinaal garnaaltjes. Vervelling of uitval?
Ze ruimen natuurlijk wel zaken op die stil op de bodem liggen.
 
Nee dat is het niet.

Hij zit op dit moment helemaal stil en half in zn schelp gedoken. Iemand een idee? Ik plaats hem in ieder geval even in quarantaine tot ik weet wat het is.
 
Hij bleef half in zn huisje. Heb het eraf gezogen met een slangetje, kwam zonder problemen los. Meteen daarna kwam hij weer in beweging.

Het is lichtgeel van kleur en lijkt verder niet te bewegen. Iemand?
 
Hm, mijn eerste gedachte was iets van wormpjes, planaria ofzo. Maar het beweegt niet? Dan weet ik het ook niet..
 
Ludger zei:
Volgens mij is dat gewoon slakkenpoep...

Haha daar had ik nog niet eens aan gedacht. dat zou wel heel stom zijn zeg, paniek om niks :)

Maar als dat zo is, waarom zou hij dan krampachtig in zn schelp blijven totdat ik het weg zoog? Of zou dat er niks mee te maken hebben?
 
Inderdaad slakkenpoep, maar de mijne hadden er ook wel eens last van. Toen ik over ben gegaan op meer diepvries en levend dan vlokvoer hebben ze totaal geen last meer gehad van plakkende poepjes (lol :p ) Dus dat voer ik nu maar gewoon door ook :)
 
Oke bedankt voor de tip, ga ik dat ook doen.
 

Terug
Bovenaan