Wat zwemt er in mijn bakje?


M

MrMonado

Guest
Hallo, ik ben Ash. Nieuw op dit forum. Eigenlijk speciaal hier om deze reden.

Ik ben een garnalenbakje aan het opstarten. Er zit nog niet veel in.

Heb grind gebruikt van een vorige aquarium dat ik ooit had.
een stuk hout en lavasteen van de lfs.
en sinds een klein weekje een pluk christmas mos.

het aquarium draait ongeveer 2 weken. Doe het rustig aan. Heb geen haast. Het aquarium staat op mijn thuiswerkplaats waar ik nu veel tijd doorbreng. Tis ontspannend om naar een mooi waterwerk te kijken. Ben lekker aan het scapen en op zoek naar blauwe tijgergarnalen in de buurt voor een nette prijs.

Maar opeens zag ik vandaag iets rondzwemmen. Geen idee waar het vandaan kan komen of wat het kan zijn. Mijn dochtertje
20210321_075659[1].jpg
20210321_075708[1].jpg
20210321_075709[1].jpg
20210321_080156[1].jpg


zegt een kikkervisje, lijkt ook een beetje op een baby guppie. Kan geen vinnen onderscheiden en het is zo groot als een naaldje.

Weet iemand miss wat meer? eventueel advies qua voeding of zorg?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg. Ash
 
Nou bijzonder zeg en waar dat dan weg moet komen is een goede vraag. Het lijken me visjes. Je bakje draait net dus je kan te maken krijgen met een nitietpiek en helemaal als je nu al gaat voeren.
Er is Liquidfry te koop of je kan een beetje voer goed verkruimelen maar dat zal de waterwaarden wellicht aantasten dus ik zou dagelijks de komende 2 weken deze goed monitoren en zonodig flink verversen.
Ik neem aan dat je geen andere bak hebt waar je ze in zou kunnen zetten in bv een broedbakje. Ook dat is niet ideaal maar goed dan wordt je nieuwe bakje niet teveel belast.

Welkom overigens op het forum.
 
Ahh top dankjewel. Zal de waterwaarden goed bijhouden en regelmatig verversen. Dat liquidfry is wel een goeie. Zal proberen een paar fotos te plaatsen in een later stadium.

Mvg, Ash
 
Ahh top dankjewel. Zal de waterwaarden goed bijhouden en regelmatig verversen. Dat liquidfry is wel een goeie. Zal proberen een paar fotos te plaatsen in een later stadium.

Mvg, Ash
Absoluut doen want ben wel heel nieuwsgierig wat dit zijn
 
Er zal een eitje hebben gezeten in een van de toegevoegde materialen, misschien wel het christmas moss (zwommen er vissen in de bak waar dat uit kwam?). Ben heel benieuwd. ^^ Hopen dat hij/zij de opstartfase van de bak overleeft.
 
Ben ook nieuwschierig wat dit zou zijn. Die tweede foto lijkt net een ET koppie. Wat een goede foto. Hoop dat het wat "goed aardigs" is :br:
 
Mss dat die fotografe er iets van herkend, ik kom ff op d'r naam niet. Ze heeft zo timelapsen van baby visjes gemaakt.
 
Is er toevallig nog een update?
 

Terug
Bovenaan