Wat is er nieuw

water aanvul systeem goedkoop uit china

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterremos
  • Startdatum Startdatum
S

Sterremos

Guest
Wil dit even delen, voor mijn zeewater bakkie moet ik vaak het verdampte water aanvullen, nu kon ik een standaard systeem kopen maar is duur, er zijn ook die het met een vlotter systeem doen.

Tijdens mijn zoektocht in china via Ali kwam ik het volgende systeempje tegen voor nog geen 3 euro.
Het printplaatje sluit je aan op 12 volt, sluit een pompje aan en plaats een voeler in het water, voelt het geen water gaat r een relais om en gaat de pomp draaien, voelt de voeler weer water gaat de pomp uit.

Voor nu werkt het feilloos

https://www.aliexpress.com/item/Wat...C-DC-9-12V-S018-High-Quality/32804564833.html

Selectie_017.png

Ron

En als het systeem.op hol slaat en blijft denken dat er geen water is?

dat kan ook met de dure sytemen gebeuren, lijkt me

Het idee is dat veel van dit soort printjes gezien worden als goedkope prul. De grap is dat ze 9 van de 10 keer exact hetzelfde zijn als de dure systemen, alleen zonder mooi behuizing.
Ik heb heel wat fabrieken in China bezocht, in veel gevallen produceren ze a merken en b merken of lager op dezelfde lijn, alleen bij de een zit er een luxe behuizing omheen en bij de ander een goedkope of zelfs helemaal geen.
Voorbeeldje: Monster koptelefoons (die ook de eerste serie Beats by Dre maakten). Wij halen producten uit dezelfde fabriek. Drivers, kabels, pluggen, alles is 100% hetzelfde, alleen de plastics zijn net anders. Verschil in prijs is echter wel zo'n €200.-

Het idee is dat veel van dit soort printjes gezien worden als goedkope prul. De grap is dat ze 9 van de 10 keer exact hetzelfde zijn als de dure systemen, alleen zonder mooi behuizing.
Ik heb heel wat fabrieken in China bezocht, in veel gevallen produceren ze a merken en b merken of lager op dezelfde lijn, alleen bij de een zit er een luxe behuizing omheen en bij de ander een goedkope of zelfs helemaal geen.
Voorbeeldje: Monster koptelefoons (die ook de eerste serie Beats by Dre maakten). Wij halen producten uit dezelfde fabriek. Drivers, kabels, pluggen, alles is 100% hetzelfde, alleen de plastics zijn net anders. Verschil in prijs is echter wel zo'n €200.-
En wat te denken van gitaren. Inderdaad er komt ook rommel vandaan maar gerenommeerde merken die precies hebben omschreven wat ze willen laten daar kwaliteitsspul maken.
En als ik naar de gestaag vorderende bouw van mijn Aquarium controller kijk blijkt alles wat ik daar kocht te functioneren.

En wat te denken van gitaren. Inderdaad er komt ook rommel vandaan maar gerenommeerde merken die precies hebben omschreven wat ze willen laten daar kwaliteitsspul maken.
En als ik naar de gestaag vorderende bouw van mijn Aquarium controller kijk blijkt alles wat ik daar kocht te functioneren.

Zoals ik al zei, ik kom een paar keer per jaar in China, bezoek een heleboel fabrieken en ja, er komt rommel vandaan. Echter, in veel gevallen (lees: niet de allergoedkoopste spullen kopen) is het allemaal wel prima te doen.
Zou ik in een industriële omgeving vertrouwen op dit soort goedkope modules? Nee, zeker niet. Voor thuis gebruik? Ach, koop er meteen twee en je bent wel veilig.

Maar word dus zonder probe geleverd?

Weet je trouwens wat nog makkelijker en goedkoper is?
Een fles onderste boven net op het water pijl zetten.
Als het water zakt verbreekt het dus het vacuüm en loopt de fles leeg je aquarium in tot het nivo in je aquarium weer hoog genoeg is stopt het water

Maar word dus zonder probe geleverd?

Weet je trouwens wat nog makkelijker en goedkoper is?
Een fles onderste boven net op het water pijl zetten.
Als het water zakt verbreekt het dus het vacuüm en loopt de fles leeg je aquarium in tot het nivo in je aquarium weer hoog genoeg is stopt het water
Kijk dat vind ik nu leuk, dat wist ik niet maar is natuurlijk heel logisch.

Nu ik er over nadenk; het wordt ook wel gebruikt, dit principe, bij drinkbakjes voor dieren, vogels bijvoorbeeld. Maar daarom leuk dat je er nog even op wees!

Moet je wel een flinke fles hebben 😉

Jerrycan op een verhoging en je bent klaar hoor 😉

En als het systeem.op hol slaat en blijft denken dat er geen water is?
2e systeem met sensor op een hoger punt dat een 12V relais afschakelt zodra dat punt gehaald wordt. Dat relais stuurt de voeding voor het eerste systeem (dus zelfs als deze op hol geslagen is kan het punt nooit hoger dan dit komen). Kans dat beide systemen gelijktijdig de geest geven is erg klein (dus afdoende beveiliging voor HTK gebruik).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan