Water geel


J

Joranc

Guest
Hallo!

Ik heb problemen met geelachtig water in mijn 300L warmwater aquarium.

Bak draait nu 3 weken + 3 weken indraaien.


Ik geef wekelijks plantenvoeding.


Aan wat kan dit liggen?
 
Ik vermoed ook hout want dat kan lang afgeven hoor. Zoals Jan al aangeeft zou een foto handig zijn. Of gebruik je wellicht turf?
 
Neen gebruik geen turf en ik gebruik hout ja is uitgekookt
 
Ja dat zegt niet zoveel en dan zal het van het hout afkomen. Je kan dat beter niet koken want dan kookt de structuur ook stuk.
 
Hout kan altijd kleur afgeven, ook als het gekookt is.

wat je eraan kan doen? Seachem Purigen in je filter duwen naar ik heb begrepen.
 
Inderdaad purigen of actieve kool in je filter stoppen of gewoon wekelijks een flinke hoeveelheid water verversen. Het laatste raad ik meestal aan. Na verloop van tijd zal de vergeling door hout ook minder worden.
 
Ben blij dit te lezen, want ik heb dit ook met mijn bak. Na een gedeeltelijke verversing is het twee dagen goed en dan wordt het weer geel. Ik doe er verder niks voor in mijn filter. Het houdt vanzelf wel op lijkt mij.

Groetjes Gerda
 
Ben blij dit te lezen, want ik heb dit ook met mijn bak. Na een gedeeltelijke verversing is het twee dagen goed en dan wordt het weer geel. Ik doe er verder niks voor in mijn filter. Het houdt vanzelf wel op lijkt mij.

Groetjes Gerda

Dat kan... dat kan ook jaren duren :deal:
 
Ben blij dit te lezen, want ik heb dit ook met mijn bak. Na een gedeeltelijke verversing is het twee dagen goed en dan wordt het weer geel. Ik doe er verder niks voor in mijn filter. Het houdt vanzelf wel op lijkt mij.

Groetjes Gerda
Ligt heel erg aan het formaat hout en hoelang het al in de bak zit. Hier stukken die al jaren meegaan, maar altijd alsnog wel iets af blijven geven. In de bak nauwelijks nog te zien, maar het water wat met een waterwissel weggaat door de witte wasbak zie je toch wel licht de verkleuring
 
Ik heb nog actieve kool thuis. Als het echt heel lang duurt,kan ik dat nog gaan gebruiken. Heeft dat trouwens ook effect op je bemesting?

Groetjes Gerda
 
Ja dat kan want kool heeft invloed op de chelaten van je plantenvoeding. Daarom dat men ook vaak adviseert om enkel kool te gebruiken na medicatie.
 
Ja als de kool de chelaten eruit haalt dan zit de plantenvoeding daar aan vast zeg maar en dat zal dan niet meer kunnen worden opgenomen. Purigen haalt geen chelaten eruit zover ik weet.
 
Bedankt voor de uitleg Jessica:engel:.
Ik ben nohg niet met plantenvoeding begonnen, maar heb het al wel in huis. Het zou zonde zijn als ik tegelijkertijd kool ga gebruiken en daardoor de plantenvoeding teniet te doen.

Groetjes!
 

Terug
Bovenaan