Wat is er nieuw

Water heel smerig

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jeroen712
  • Startdatum Startdatum
J

Jeroen712

Guest
Hallo,

Ik heb nu al zo'n anderhalve maand een aquarium (20L).
Ik dacht ik koop wat bodem voer voor de bodembewoners die erin zitten.
Nu heb ik er per ongeluk wat teveel van in gedaan en werd het water een beetje vies.
Dus ik verschoon het water, maar als ik er water bij giet dan komt al het rommel wat tussen de bodem zit (voer takjes) etc. naar boven.
Het is onmogelijk om alles met een netje eruit te scheppen dus vraag ik jullie om hulp wat ik hiertegen kan doen en / of het normaal is want het zakt wel na een tijdje maarja dan ligt het nog wel op de bodem.
Ik heb gewoon een filter pomp, merk weet ik niet.

Mvg, Jeroen.
 
Je kan met een slang de boel afhevelen dus dan zuig je alle losse rommel van de bodem af.
Welke bewoners heb je dan?
 
3x Kegelvlekbarbeel.
2x Vijfstreepbarbeel.
2x Algeneters (ancistrussen).
 
Die 3 kegelvlek barbelen zitten vaak bovenaan en de vijfstreepbarbeel zitten 9 van de 10 keer onder, als ze naar boven komen zijn ze ook heel snel weer beneden.
Vandaar dat ik wat bodemvoer voor ze had gehaald.
 
Ik heb toevallig net vandaag een 20 liter bakje opgestart voor garnalen maar vind het zelf al best klein zo,kan me helemaal niet voorstellen dat je daar vissen in zet om eerlijk te zijn.
 
Hier een foto van het aquarium, het water is een klein beetje geel achtig maar is niet op de foto te zien.

20180127_222809[1].jpg
 
Dat bakje is sowieso niet geschikt voor de vissen die je hebt en de bodem is ook verre van goed.
Zijn veel te grote steentjes waar idd allemaal vuil tussen en onder komt wat voor problemen gaat zorgen na een tijd.
 
Er zit ook een voedingsbodem onder.
 
Sorry voor mijn negatieve berichten maar kan het niet mooier maken helaas....
 
Erg jammer, aardig wat geld en tijd in gestoken nadat een of andere winkel expert "debiel" tegen mij zei dat het allemaal wel prima was..
Kan ik beginnen met de grotere steentjes eruit te halen?
 
Ja dat zien we hier heel vaak op het forum,vaak door een gebrek aan kennis van die lui maar ook vaak enkel in het belang van de kassa zeg maar.
In ieder geval goed dat je nu aangemeld bent hier! :thumbs:

EDIT-vrees dat het een zooitje gaat worden als je de steentjes eruit haalt.
 
Laatst bewerkt:
Haha ja ik vindt het zelf kei leuk om te doen, vissen hebben.
Maarja een grote aquarium kost gewoon teveel geld en probeer er ook alles aan te doen om het aquarium te onderhouden.
Vandaar dat ik me even hier aangemeld heb, hartstikke bedankt voor de hulp.
 
Ik zou de vissen wegdoen en dan de bodem helemaal verwijderen,is zonde van je geld maar zo'n voedingsbodem is eigenlijk gewoon ouderwets en raakt na een tijd uitgewerkt met kans dat het gaat rotten.
Met heel weinig geld kan je er een leuk bakje met garnalen van maken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan