water laten kleuren door thee


G

garnaal038

Guest
hallo forumleden,

ik wil over een tijdje mijn bak veranderen in een bak met een wat donkerde water kleur(een beetje thee kleurig).

ik wil het liefst niet dat mijn waterwaardes erg veranderen.

nu las ik net dat je je waterkleur ook kan laten veranderen door er gewoon 100% biologische rooibos thee in te doen.

heeft een van jullie dit ook gehoord of gedaan??

weet een van jullie of dit een optie is?



mvg


garnaal038
 
Rooibos thee van de Lidl is ook prima,ervaring van tig jaar ;)
 
mooi om te horen dat het werkt!
heeft het bij jou ook wat gedaan met de waterwaardes?
doet het wat met de vissen als het water donkerder is gekleurd?


mvg

garnaal038
 
Waarden veranderen niet. Vissen kleuren anders,zeker de amazone vissen. Meer natuurlijk.
 
oke bedankt,

maar ik heb er nu vissen in zitten, het is nu nog een lichte bak maar kan ik het water wel donkerder laten maken?
hebben ze er geen last van??

en even een off-topic vraag:
ik wil er ook van die slachttand vormig hout in doen, weet jij hoe dit heet?



mvg

garnaal038
 
oke,

ik beddoel alleen de naam van het hout, want ik ben nog niet echt opzoek:smile:
ik dacht dan kan ik op google wat insperatie opdoen voor een nieuwe inrichting.
 
meksjoef zei:
De geleidbaarheid van het rooiboswater loopt wel enorm op.

Kun je dat toelichten? Als discushouder,ben ik bekend met geleidbaarheid. En daarom heb ik een andere mening.
Kraanwater hier 520
Theewater 570. 1 kopje. Laat staan op de gehele bak inhoud,is verwaarloosbaar m.i.
 
mischien omdat ik er niet bekend mee ben:

waarom is de geleidbaarheid belangrijk? en wat heeft dat met aquariums te maken?
 
hieruit kan je de hardheid van je water afleiden.
 
De waarde in micro siemens (geleidbaarheid) geeft de conditie van je water aan.
Als je de waarde weet van je gewenste waarden (kraanwater b.v) zul je zien als de ms oploopt tijd is om te verversen.
Zout,nitraat etc doen de waarde oplopen.
 
ooooooooo,

oke bedankt!

weer wat geleerd:smile:
 
hoeveel thee zou jij er dan in doen??
of hoeveel zakjes?


en moet je eerst de thee koken?
 
Ligt eraan,hoeveel je wilt kleuren. Ik kook 1 liter water,doe daar twee zakjes voor 1 kopje in.
Die liter gaat dan in een rio 300,mss geeft je dat een idee.
 
oke bedankt!
daar heb ik wat aan:smile:
 
mag ik vragen hoe de verpakking er uit ziet?
 
packshot_lord_nelson-b.jpg


Deze gebruik ik,Lidl.
 
Rooibosthee


U kunt Rooibosthee zetten zoals u gewend bent om thee te zetten. Voor de beste
kwaliteit is het echter beter om een pannetje koud water op het vuur te zetten ...
www.rooibos.nl/rooibosthee.html


Rooibosthee is uiterst gezond en verrukkelijk lekker!!
Maar niet voor. Seabait .... want die lust NIKS.wat gezond is. ;) :petjeaf:
 
hahahaha,

bedankt jongens:smile:

volgende week ga ik het halen:smile:
 
Wij hebben deze:

rooibosthee-sakkies-bio-jh-jacob-hooy-80st.jpg


onder andere te koop bij De Tuinen. Veel maakt het eigenlijk niet uit is mijn indruk, zo lang het maar biologisch (dus zonder toevoegingen) is.

~ Ivo
 
deze hou ik dan ook in gedachte!

bedankt!
 
Biologisch is prima maar de meeste rooibosthee hebben smaaktoevoegingen zoals vanille en andere kruidtoevoegingen dus lees goed de ingredi�ntenlijst.
Het zal maar zo zijn dat ze als toevoeging kruidnagel hebben gedaan :)
 
Ja,dan gaan ze als een raket door de bak.
 
Ik gebruik dezelfde thee als Mascha & Ivo. Gewoon een paar zakjes in een pan vol water laten koken, laten afkoelen en dan kun je het er zo inkieperen :)
 
Mijn water is ook vrij donker, ik heb er elzenpropjes en catappablad in. Rooibosthee is misschien ook wel een goed plan, wist niet dat dat kon!
 
Hebben jullie trouwens laatst de 'keuringsdienst van waarde" gezien over rooibosthee?
Zat er overal suiker in......stond ook niet op de ingredi�ntenlijst! :(
Lijkt me niet gezond voor vissen!!!!!

Dus als je thee gebruikt: niet uit zakjes!!!!

Alleen 100% rooibossnippers lijken me te doen maar ik zou het risico niet zomaar durven nemen :p
 
Dat is een halve waarheid. Die uitzending ging niet specifiek over rooibos (de naam 'rooibos' is volgens mij niet eens gevallen), maar over thee van merken als Pickwick waarbij op de ingredi�ntenlijst 'aroma' vermeld staat i.p.v. suiker. A-merken zijn de grootste nepperds.
Biologische thee zou gewoon veilig moeten zijn. Anders kan je een zakje open maken, dan zie je vanzelf wat erin zit. Die korreltjes zijn erg herkenbaar.
 
Jones, ik wilde alleen maar waarschuwen ;) Het ging over groene maar ook zwarte thee en ik heb ook wel begrepen dat mensen die thee gebruiken om te kleuren. Ook ging het over Lipton maar waarom zouden goedkopere merken geen toevoeging doen? Het gaat erom dat je goed nakijkt wat je in je bak wil gebruiken. Ook in rooibos zitten toevoegingen heb ik laatst ontdekt toen ik op zoek was naar die thee om eventueel te gebruiken in een bak van mij. Bij de tuinen heb ik toen rooibossnippers gevonden zonder iets erin(althans dat hoop ik ;)) maar dus gewoon in een plastic zak.
En zoals je zegt: Biologische thee zou gewoon veilig MOETEN zijn!
 
meksjoef zei:
Hebben jullie trouwens laatst de 'keuringsdienst van waarde" gezien over rooibosthee?
Zat er overal suiker in......stond ook niet op de ingredi�ntenlijst! :(
Lijkt me niet gezond voor vissen!!!!!

Dus als je thee gebruikt: niet uit zakjes!!!!

Alleen 100% rooibossnippers lijken me te doen maar ik zou het risico niet zomaar durven nemen :p

Wist ik al lang. Je zou denken thee is thee. Nou nee dus.

Bij natuurwinkels heb je vaak losse theebladeren,puurder dan dat kan je het volgens mij niet krijgen.
 

Terug
Bovenaan