Wat is er nieuw

Water minder helder na introduceren nieuwe vis

T

Tommeh

Guest
In mijn bak begint het water wat troebeler te worden sinds gsteren, dit heeft wellicht te maken met de bezetting van de bak? (dat het filter weer even moet aanpoten met opbouw van biomassa?) ook zie ik wat zweefvuil, wellicht van de onbalans die er tijdelijk heerst.

zie de foto...

Waterwaardes zijn al tijden stabiel en de levende have bevestigd dit in mijn ogen (eierdragende japonica's ongeveer 5-6 stuks)

nitriet: 0
PH: 6.8
nitraat: 10
GH: 7
KH: 6
Chloor: 0

vissenbestand:
- 15 blauwe tetra's (nieuw ingezet)
- 4 molly's
- 21 kegelvlekjes (4 jongen gekregen 😀 )
- 15 Japonica garnalen
- 2 afrikaanse waaierhandgarnalen
- 2 montazumi kreeftjes

ik ben me er van bewust dat ik een stevig visbestand heb.

ik hoor graag van jullie

IMG_3899.JPG

nee filter is nog nooit schoon gemaakt, dit verschijnsel treed echt net een dag op komen zetten, het water was na zweefalgen net weer helder, en het zou een overdaad aan voeren kunnen zijn natuurlijk, dat ik net iets te vroeg gevoerd heb

ik denk nu een week of 7-8 dat de bak draait dus hij is nog vrij jong de bak

sinds 2 augustus! -> dag 1 van het dagboek haha

ik denk nu weer even de bak laten rusten, ik kan me voorstellen dat het een flinke impact heeft op de biomassa

Al een tijdje draaiend dus.

Als je geen jonge visjes hebt kan je de aankomende 2 dagen ook even niet voeren.
Zal het ophelderen alleen maar positief bijdragen.

Je deed het op de chat erger voorkomen dan het was 😉
Inderdaad even weinig tot niets voeren en gewoon rustig laten begaan, zal gerust goedkomen.

Vermoed ook bacteriebloei en zou het even een par dagen aankijken en niks veranderen in je bak.

Tja Bderooy, ik denk snel er bij zijn, heb geen zin in troebel water, en het gebeurde plotseling in een dag dus zodoende

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan