Wat is er nieuw

Water op voorhand voorbereiden met PH Minus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ilan
  • Startdatum Startdatum
I

Ilan

Guest
Hallo,
Ik ga binnenkort mijn aquarium water verversen, ik wil vragen of ik dit minimum 24 uur op voorhand kan doen omdat ik ook ph minus moet doseren in het water voor de juiste ph te verkrijgen, dan doe ik in plaats van 3 opeenvolgende dagen de maximum dosis in een keer der in en wacht ik 24 uur voorbeeld, ik denk dat het zelfs beter is ook voor de visjes en planten? Wat denken jullie hierover ?

Ik bedoelde op voorhand het water appart in emmers klaarmaken

Omdat ik dit soort zaken nooit gebruik in mijn planten bak kan ik er niets zinnigs over zeggen, helaas.

Omdat ik dit soort zaken nooit gebruik in mijn planten bak kan ik er niets zinnigs over zeggen, helaas.
same here.

Zover ik begrijp werkt het op basis van eikenextract wat de KH afbreekt.
Volgens mij is het ook snel weer uitgewerkt en stijgt de pH daarna weer.
Iets wat werkt op basis van Eikenextract nooit zomaar in je aquarium kieperen maar zoals je zegt van te voren water voorbereiden.
Zelf zou ik liever voor Osmose gaan, maar goed.

Volgens mij is het ook snel weer uitgewerkt en stijgt de pH daarna weer.

Zover ik weet zakt de kh inderdaad en zal de ph meezakken omdat er een balans is tussen beiden. Maar zolang je niet ververst zal de kh stabiel blijven en door het gevonden evenwicht zal de ph dan denk ik ook stabiel blijven. Maar goed ik ben geen chemicus.

Bedankt voor de reacties, maar ik heb geen duidelijk antwoord op mijn vraag, Mag ik mijn water in een keer overdoseren met phminus voor de juiste ph te verkrijgen 24 uur voor ik deze water toedien bij het verversen van mijn aquarium? Normaal gezien moet ik het product rechtstreeks in aquarium doen om de 24 uur met beperkte dosis dan tot ik de juiste ph waarde krijg, bij mij valt dit 3 keer doseren 3 dagen lang, maar probleem is dan dat de visjes 3 dagen lang stres gaan hebben van die te hoge onstabiele ph waarde! Vandaar dat ik dit in een keer wil toedienen met vooraf klaargemaakte water met ph minus en waterverbeteraar in mijn geval sera aquatan.
De vraag is dan wel MAG DIT ?

Als je de juist dosis PH minus doseert in water en dat laat staan voor 24 uur of goed doorroerd en het na een uur toedient zal geen ander affect geven bij mijn weten.
Als ik GH+ toedien aan het osmosewater voor de garnalen dan doe ik dat een halfuurtje daarvoor en goed doorroeren is voldoende.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan