Wat is er nieuw

water toevoer bak

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
62
ben bezig de aanvoerroute voor de water verversing naar bak te ontwerpen zie tekening
combiketel en thermostatische douchekraan hangen op zolder.
ga met 1 leiding naar beneden daar een kraan in de keuken.
daar vandaan naar de bak vullen vind plaats via extra spraybar
645286flipper34_0_85_mijn_afbeeldinge.jpg

ben benieuwd of jullie nog op of aanmerkingen hebben op deze manier van vullen
ik hoor het graag

groet

jaap

Het wordt natuurlijk lastig om de temperatuur juist af te regelen als de kraan op zolder staat en de bak beneden en ook nog een tussen kraan erop, de afstand wordt erg groot en de temperatuur wisseling in de winter en zomer telt ook nog mee.
Je zult redelijk lang koud water hebben in de winter voordat de ketel warm water beneden heeft afgeleverd.

daar heb je een punt Ton is nu ook het geval bij de keuken kraan moet een tijd lopen voor het warmer wordt
helaas is er geen mogelijkheid om de cv beneden te plaatsen die optie dat valt weg
das nog een punt dus
nu is het wel zo dat het vulwater ga 26 graden gaat worden dus dat scheelt al ten opzichte van echt warm water
daarnaast loopt de leiding via een verwarmd deel van de zolder dus dat scheelt ook weer
en cv heeft de mogelijkheid om een kleine voorraad warm water op peil te houden of dit voldoende is weet ik niet
kan eventueel nog een overstort maken naar afvoer zodat de kraan een tijdje kan lopen dan overzetten naar bak vulling

groet

jaap

waarom plaats je geen T-stuk in de leidingen in de keukenkraan, en de thermostaat kraan in de aquariumkast zelf?
althans zo ga ik het aanpakken

je zou dan ook eventueel nog een keukenboiler kunnen plaatsen als extra warmwater buffer.

flipper34 zei:
daar heb je een punt Ton is nu ook het geval bij de keuken kraan moet een tijd lopen voor het warmer wordt
helaas is er geen mogelijkheid om de cv beneden te plaatsen die optie dat valt weg
das nog een punt dus
nu is het wel zo dat het vulwater ga 26 graden gaat worden dus dat scheelt al ten opzichte van echt warm water
daarnaast loopt de leiding via een verwarmd deel van de zolder dus dat scheelt ook weer
en cv heeft de mogelijkheid om een kleine voorraad warm water op peil te houden of dit voldoende is weet ik niet
kan eventueel nog een overstort maken naar afvoer zodat de kraan een tijdje kan lopen dan overzetten naar bak vulling

groet

jaap

Met een overstort zou het natuurlijk wel goed te controleren zijn.

tuinkabouter zei:
waarom plaats je geen T-stuk in de leidingen in de keukenkraan, en de thermostaat kraan in de aquariumkast zelf?
althans zo ga ik het aanpakken

je zou dan ook eventueel nog een keukenboiler kunnen plaatsen als extra warmwater buffer.
das hier geen optie keuken blok staat ten opzichte van de bak aan de anderenkant.
zou ik leidingen moet gaan liggen door de betegelde vloer heen gaat hem niet worden daarnaast blijft de aanvoer van warm water het zelfde probleem houden

maar dat kon je niet weten
bedankt voor het mee denken

@Ton ga het even aanzien als het te koud wordt kan ik de overstort als nog bijplaatsen
en mischien komen er nog andere idee�n hier voorbij

groet

jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan