Water verversen nieuw aquarium


B

BettaNero

Guest
Hoi allemaal!

Ik heb na mijn vorige betta mijn nieuwe aquarium 5 weken laten indraaien, water waardes getest en deze waren perfect! Ik heb dan ook zojuist mijn nieuwe Betta in de bak gedaan, gaat erg goed. Nu vraag ik mij af wat met opstarten het beste is qua water verversen, hoe vaak dit te doen i.v.m. nitriet pieken door nieuwe vis in het aquarium (hij zit alleen in een 50L bak met plantjes).

Liefs
 
Daar is maar 1 antwoord op: kwestie van meten de komende week, meet je nitriet ververs je 50% meet je niks, ververs je niks en ga je naar 2-wekelijks onderhoud van 25% verversen van d ebak
 
2-wekelijks onderhoud van 25% verversen van d ebak
Dit lijkt me ook voldoende met één Betta op 50 liter, wat ik persoonlijk wel had gedaan is een waterwissel net voor het plaatsen van de Betta.
Zo te lezen is er 5 weken ingedraaid zonder verversen, dus dan zijn de mineralen in het water ook nog maar minimaal en een verse plens water is altijd wel goed na 5 weken indraaien.
 
Dit lijkt me ook voldoende met één Betta op 50 liter, wat ik persoonlijk wel had gedaan is een waterwissel net voor het plaatsen van de Betta.
Zo te lezen is er 5 weken ingedraaid zonder verversen, dus dan zijn de mineralen in het water ook nog maar minimaal en een verse plens water is altijd wel goed na 5 weken indraaien.
Yes ik heb denk ik 20% verwisseld voor hij erin ging. Ik hou het even in de gaten! Thanks voor de tip
 
na 5 weken draaien en dan 1 besta zal er echt niks gebeuren, 1 zou vanaf nu dan ook een gewone wekelijkse waterwissel aanhouden van pak m beet 25%.

Dit is ook mijn idee en ik denk dat het prima is als je wekelijks 1 emmer ververst. Wel het ververswater een beetje op gelijke temp brengen zou ik zeggen.
 

Terug
Bovenaan