Wat is er nieuw

Water waardes gloednieuwe bak

MadhouseNL

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2022
Berichten
68
Leeftijd
35
Beste mede aquarium junkies ,

Ik ben gloednieuw dus ik hoop dat ik in de goeie categorie post ..

Ik zit met een aantal vragen over water waardes . Ik wil een Ferplast capri 60 liter gaan starten (een set met een knappe bak met nette verlichting en goeie pomp dacht ik zelf ) nu heb ik mijn kraanwater gemeten met een tetra 6 in 1 kit , waarbij je de waardes goed kan aflezen met een app . Nu is de carbonaathardheid schreeuwend hoog. Hoe kan ik dit omlaag krijgen alsmede de Ph iets laten zakken? Is de kans dat dit nog daalt bij het “indraaien” van het aquarium ? Tetra komt meteen met PH/KH minus , maar voordat ik meteen over ga op middeltjes ben ik toch benieuwd of jullie me op weg kunnen helpen.

Zie bijgevoegde screenshot voor alle waarden

Let op dit is puur water uit de kraan gemeten , het aquarium staat nog droog en moet nog een lek test krijgen . Maar ik wil goed voorbereid zijn en de nieuwe bewoners straks een gezond thuis geven
 

Bijlagen

  • D9B98A78-DE63-4567-B0A8-40238A69E399.png
    D9B98A78-DE63-4567-B0A8-40238A69E399.png
    364.2 KB · Weergaven: 79
Hoi! Welkom in de hobby en op het forum. 🙂

Maak je maar niet druk om deze test hoor. De KH is in de meeste gevallen niet iets waar je je erg mee bezig hoeft te houden. Als jouw testwaarden kloppen (want verwacht geen grote precisie van die dingen), dan komt er prima water bij jou uit de kraan. Eventueel zijn bij je waterleverancier nog de "officiële" waarden na te gaan. Die pH van rond de 8 is verder heel normaal. In de praktijk zal hij in een langer draaiende bak wat lager uitvallen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan