Wat is er nieuw

Water waardes goed?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy101
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy101

Guest
Hallo

Zijn deze waardes goed voor mijn rasbora kubotai erin te ontvangen?
Water is redelijk hard maar normaal gezien zouden ze ertegen kunnen. De waterhardheid boor deze vissen is tussen 8 en 12. Bakje draait nu 3,5 weken)

KH: 5
PH: 7
GH: 11
NH4: 0,05
NO2: 0,025
Cu: 0,1
O2: 8

Maar dan de planten 😱

Als ik de test goed aflees dan is mijn conclusie dat er overal tekorten zijn. Ik heb wel niet alle testen kunnen doen. K, MG en CO2 heb ik nog niet om te testen. Ik ga de gemeten waardes opschrijven en de aanbevolen hoeveelheid. Ik heb gekeken in de kolom van zoatwater zonder vis. Zitten nog Geen vissen in. Hopelijk was dit juist?

N03: 5 ( 10-30)
PO4: 0,05 (0,1-1,5)
Sio: 6,0 (0 - 0,2).
Fe: 0,05 (0,1 - 0,5)

ik heb een soil. Pro soil van aquatic nature. Kan dat zijn dat deze voedingstoffen buffert om ze dan later af te geven? Ik gebruik de capsules van backplay en vloeibaar mest profito. Ik heb backplay gecontacteerd zaterdag voor zijn all in one vloeibaar mest, maar Ik heb nog Geen nieuws van hem 🙁.

Hebben jullie soms een tijdelijke oplossing? Hoeveelheid profito vermeerderen? Want de algen (draad en bruin alg) beginnen het hier erg leuk te vinden. Ook groeien de planten erg traag.

Mijn kraanwater

Nitraat: 5
KH: 15
GH: 23
PH: 8
Koper: 0,2
Silicaat: 6,0

Mijn kraanwater is blijkbaar aan de harde kant. Wat zijn de opties om die zachter te maken?

Ik heb hier een vat van 1000l regenwater en ook een filter met actif kool. Kan dit een pplossing bieden? Verversen met 1/2 kraanwater en 1/2 regenwater gefiltert ?

Laatst bewerkt door een moderator:
In profito zit ook geen nitraat en fosfaat en deze mogen wel iets hoger denk ik. Vooral de po4. Je hebt nu nog nh3/4 en no2 gemeten dus wacht nog even rustig af zou ik zeggen. Ik zou zeker even de bak 4 weken laten indraaien.

Over de bodem durf ik niets te zeggen. Ik zou de standaard hoeveelheid plantenvoeding geven en algjes zie je wel vaker tijdens de opstart hoor.

Ok, dus best nitraat en fosfaat bijkopen dan en toevoegen. Of is er geen haast bij?

Dan wacht ik gewoon op backplay. Ik zou graag voeden volgens de EI methode.

Haast is altijd een slechte eigenschap in onze hobby, ik zou even wachten en dan overgaan naar het EI advies van Backplay.

Weet iemand hoe het met het kraanwater zit en of er iets aan gedaan moet worden?

Dat is per regio anders.

Dat is per regio anders.

De waardes heb ik al 😉. Zie post bovenaan. Het is hard alkalisch water. Maar hoe ververs ik het best? Met osmose, demiwater, filteren op kool? Iemand ervaring hiermee?

Voor mij zou het het gemakkelijkst zijn dat ik mijn regenwater kan filteren op kool en dan dat gebruiken maar ik weet niet of dat een goede methode is.

Anders had ik gedacht de helft regenwater (gefiltert) en de andere helft kraanwater.

Ik ben vandaag naar de lfs geweest. Waardes zijn vandaag nog gemeten en ze zijn goed voor de visjes. Alleen waren ons visjes daar nog niet dus zal het nog even wachten zijn tot morgen avond.

Voor het hard alkalisch water vond het lfs een waterwissel met de helft kraanwater en regenwater goed, op voorwaarde dat het regenwater gefiltert word op actieve kool. Een geluk ik had nog een filter met actieve kool dus bakje met regenwater erin, filter laten draaien en nu afwachten. Weet iemand wanneer die actieve kool moet vervangen worden?

Voor de plantenvoeding wacht ik nog op backplay. Daar zou alles moeten inzitten normaal gezien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan