Wat is er nieuw

Water waardes goed?

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Hier even mijn water waardes.
Deze zijn met een wespro koffer gemeten net voor de wekelijkse waterwissel.
Ik volg de EI methode.

KH - 8
GH - 10
No2 - 0
No3 - 50
Po4 - 2
Ph - 6,45

No3 is erg hoog deze zou beter in verhouding zijn op 20 met je po4 van 2, ongeschreven regel is 10/1 of een variatie van dit.
Maar belangrijker is, hoe doen je planten het?

Ook lijkt je CO2 wel erg joog te staan. Tenzij je een pH verlagemde bodem erin hebt zitten.

Goedemorgen,

Nee heb geen ph verlagende bodem alleen grind.
Co2 staat inderdaad vrij hoog omdat ik op mijn echinodorus nog steeds punt algen zie zitten en dat komt dan vaak zegt men door te weinig co2.
Mijn distributie is goed, heb twee dropcheckers door de gehele bak gehad(hoog, laag, laag, links, rechts)maar zijn allemaal lichtgroen tot geel.
Ik zou mijn toevoeging van Kno3 kunnen halveren?
Planten groeien verder goed.

Ja volgens de tabel zit je rond de 70-8- mg co2 en dan zou je dat aan de vissen wel zien. Het kan ook zijn dat je wat plakken hebt waar de co2 moeilijker komt en dat je daardoor algjes ziet. Opzich zou ik op de continutest vertrouwen en heb je een foto van de dropchecker en de bak? Ook is de no2 hoog in verhouding tot de po4 maar dat is niet zo erg als de planten het goed doen. Misschien heb je wat meer nitraat in je kraanwater? Je kan de eerstvolgende verversing anders wel minder of geen no3 toevoegen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan