Wat is er nieuw

Water wissel met osmose water

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Leeftijd
41
Ik heb een probleem als ik mijn water aan maak voor mijn garnalen aquarium.
Dus osmose water met zout oplossen tot een bepaalde geleidbaarheid.
Maar als ik dan na het wisselen planten voeding ga toevoegen dan stijgt de geleidbarheid dus nog veel meer.
Dit voeg ik meestal 1 keer per week in een keer toe.
Ik probeer het water rond een geleidbaarheid van 200 te krijgen.

Hoeveel stijgt het dan want hier valt dat mee met een uS van +50.
Je zou daar dan rekening mee moeten houden.

Maar welke gradatie is het want heb jij een ph verlagende bodem? Lagere gradaties kun je meestal wel op kraanwater houden maar dat kun je bij de kweker navragen.

Hoeveel stijgt het dan want hier valt dat mee met een uS van +50.
Je zou daar dan rekening mee moeten houden.

Maar welke gradatie is het want heb jij een ph verlagende bodem? Lagere gradaties kun je meestal wel op kraanwater houden maar dat kun je bij de kweker navragen.
de kweker houd ze op 20% osmose water en kraanwater. Houd geleidbaarheid rond de 160 en 200 uS

Wat voor gradatie is het dan want 200uS is erg laag en ik heb de taiwan bee op zo n 300uS zitten.
Hou er ook rekening mee dat de kh voldoende moet zijn met minimaal 5-6.

Wat voor gradatie is het dan want 200uS is erg laag en ik heb de taiwan bee op zo n 300uS zitten.
Hou er ook rekening mee dat de kh voldoende moet zijn met minimaal 5-6.
gradatie weet ik niet, ja dat zal ik morgen of vanmiddag wel eens meten

Vaak kun je de lage gradaties op kraanwater houden maar dat moet je even bij de kweker navragen.

Vaak kun je de lage gradaties op kraanwater houden maar dat moet je even bij de kweker navragen.
ja hij zij dat die ze op kraanwater hield met 20% osmose en dat het water een geleidbaarheid van 160 tot 200 had.

Ja dan is het handig om dat aan te houden denk ik. Maakt ook verschil of het 200ppm is want dat is zo n 300uS.

Ja heb even reactie van mp nagekeken en de kweker zij 160 - 200 ppm.

Ja 200ppm is gelijk aan zo n 300 uS en dat heb ik ook.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan