Wat is er nieuw

Water word niet helder

• Onderwerp starter Onderwerp starter Daannl010
  • Startdatum Startdatum
D

Daannl010

Guest
Ik heb een juwel rio 240.
Maar het water wordt nooit helemaal helder er blijven altijd kleine deeltjes in het water .
Weet iemand ho3 je dit moet oplossen

Ik heb daar een Eheim skim350 in geplaatst en ben daar enorm tevreden over en mijn water is mede dankzij toevoeging nog van filtermedium kraakhelder.:thumbs:

Welk filter gebruik je en gebruik je ook filterwatten?

Ik gebruik de inbouw filter die filter 1000l per uur en uk gebruik 2 sponzen en filterwatter

Normaliter zou dit goed moeten kunnen gaan. Is de filter wel proper? Hoelang heb je hier al last van en hoelang draait deze bak?

Misschien toch overwegen om een buitenfilter te gaan gebruiken, meer filtratie en mogelijkheid tot meer filterwatten, en ook de mogelijkheid om dan Purigen te gebruiken.

Een buitenfilter zal vaak beter zijn inderdaad maar goed die moet je kwijt kunnen en dan moet de interne eruit gesloopt worden. Volgens mij zijn er genoeg mensen met zo n bak en filter die het wel helder hebben dus ergens moet volgens mij een oorzaak zitten.

Wat is de bezetting van de bak? Voerrtime?

Veel hout erin?

Misschien een foto van de bak om wat meer zicht erop te krijgen.

Ik heb een Rio 125 gehad en lang gebruikt met enkel het internet filter, mijn water was goed helder ondanks dat vele planten. Het kan dus echt wel. Alhoewel als ik eerlijk ben je een extern filter zou aanraden om bovengenoemde redenen.

Dat wilde bij mij ook prima in de Rio125 enkel de uitstroom was wat lastig goed te krijgen vond ik.

Hoeveel en wat voor visjes heb je?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan