Wat is er nieuw

Water zuivering

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gast13
  • Startdatum Startdatum
G

Gast13

Guest
Is het alleen bij opstarten nodig om bijvoorbeld easy life filter medium te gebruiken? Of moet je dit permanent gebruiken?

Wat mij betreft hoef je geen enkele chemicalien toe te voegen, ook niet bij opstart.

Als je in nederland woont hoef je uberhaupt geen middelen te gebruiken.

in het buitenland moet je vaak wel ontchloorders gebruiken, maar verder ook niets.

Oke bedankt

easy life filtermedium is fijn gemalen zeoliet.
zeoliet bind ammonium
maw.....je zult opbouw van het nitrificatieproces juist remmen door dit spul te gebruiken.
In tegenstelling wat sommige denken, het zijn dus GEEN bacteriën die je toevoegt.

Jan slaat de spijker op de kop en daarom gebruik ik dit ook niet in de bak. Het is vooral bij de opstart van belang dat je bacterien voldoende te eten hebben om zich te vermenigvuldigen namelijk.

Oke duidelijk.
Ik gebruik het ook niet meer.
Wel bij opstarten gebruikt omdat ik dacht maakt het water zachter en schoner.

Oke duidelijk.
Ik gebruik het ook niet meer.
Wel bij opstarten gebruikt omdat ik dacht maakt het water zachter en schoner.
zachter maken doet alleen een zuur, schoner......ons drinkwater in NL is ongeveer het schoonste van de EU.
Maar ik neem het je niet kwalijk, als je de site leest van easy life dan denk je....dat moet ik gebruiken.
En precies dat is de bedoeling van hun site....verkopende informatie geven.

Eigenlijk doet filtermedium niet zoveel. Af en toe gooi ik het in mijn water. Maar om een heel andere reden. Het is namelijk prima spul om je waterstroming precies te bepalen. Je kan er aan zien hoe je stroming verloopt en welke plekken er al of niet bereikt worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan