Wat is er nieuw

Waterchemie Xochimilco(+) Aquarium

EmotionalSupportPuppy

Well-known member
Lid geworden
23 februari 2022
Berichten
1,081
Leeftijd
31
Vandaag was het dan zover. Colombo testkitje in de bus.
Meteen een testje doen, natuurlijk.

DatumNH3NO3PO4NO2GHKHPH
24-05-20220.110-150-0.50.56.56.57-7.5
Bij een temperatuur van 23 graden. (Hoog voor de Axolotl, maar ze zijn opgegroeid in een Nederlandse vijver van minder liter dan mijn bak(440L), en daar komen ze de zomer ook zonder problemen door)

Voor een aquarium met een iets hoger bedoelde PH en Hardheid een beetje aan de lage kant, maar niet onwenselijk.

Valt de medebewoners van Aquaforum nog iets bijzonders op?

Beoogd "Vis"bestand:
• 2x Ambystoma Mexicanum (M+F)
• 10x Xiphophorus Montezumae (2M+8F)
• 10x Xiphophorus Signum (2M+8F)
• 4x Pomacea Diffusa (?M+?F)
• Kolonie Asellus Aquaticus
• E.v.t. 10 stuks Tanichtyus Albonubes als Dither Vis.

Planten:
• Vallisneria Australis (a.k.a Gigantea)
• Microsorum Pteropus (Mini)
• Anubias Barteri XL
• Echinodorus Cordifolius
 
1654012499062.png


Hier zijn we dan, exact een maand na start aquarium. Zijn deze waterwaarden niet wat laag voor mijn plantjes? Is het tijd om de biologische last te verhogen?
De vallisneria is in de afgelopen week explosief gegroeid, maar is de brandstof nu op? 😛
 
Het kan zijn dat je planten net genoeg hebben aan de nitraat en fosfaat die de bak produceert maar zelf zou ik liever voor de zekerheid 10/1 mg aanhouden voor deze en dan kijken hoeveel er na een week is verbruikt zodat je na enkele weken kan inschatten hoeveel je wekelijks moet toevoegen.
 
Wat houdt dit in? Wat schaf ik aan? 10/1mg?

Ik heb nog niet eerder plantenvoeding nodig gehad omdat ik altijd continu waterverversing uit de natuur had door rivierwater op te pompen naar een vijver, dus dit is volkomen nieuw voor me.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan