Wat is er nieuw

Watercirculatie/stroming vs rasbora brigittae

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nizza
  • Startdatum Startdatum
N

Nizza

Guest
Heren/dames,

Zit met de volgende vraag en dilemma.
In mijn nanobakje 40l zit standaard een EasyFlux 200 pompje van 230L/H
Nou vind ik de Watercirculatie/stroming niet echt goed,
maar omdat ik nu 10 rasbora brigittae,s erin heb is mijn vraag kan ik een sterkere pomp erin doen ivm met de vis...?

Had namelijk de eerste 4 weken de standaard pomp vervangen voor een superfish aqua-power 400 met 420L/H en een extra stromings pompje van tetra een wp300 met 300L/H.

Nou geloof ik de L/H niet echt wat op de verpakking staat maar der ging een lekkere en mooie stroming door me bak,,

Maar ja nu met 10 van die kleine visjes kan dat niet meer,of heb ik het verkeerd en kan ik best nog een stromingspompje erbij plaatsen of een sterkere filterpomp weer plaatsen?

Gr nizzzz

Voor zo'n bakje moet je geen stromingspomp hebben maar gewoon een filter met de juiste capaciteit want is veel beter.

Seabait zei:
Voor zo'n bakje moet je geen stromingspomp hebben maar gewoon een filter met de juiste capaciteit want is veel beter.
Ik heb gewoon de filter erin zitten die standaard in die bak zit,
Maar dus met een pompje die ik dus niet echt lekker vind aanzuigen en een goede stroming geeft,
Maar nu met die kleine visjes vraag ik me dus af of ze meer aan kunnen kwa outflow

Ik kan vanaf hier niet zien hoe de rondstroming nu is maar je kan wel bedenken dat een heftige rondstroming voor deze kleine visjes niet echt prettig is.
Afmetingen van de bak zijn nou ook niet van dien aard dat ze een rustiger gedeelte kunnen opzoeken bv.

Welk filter zit er dan precies in de bak?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan