Waterhoogte geschikt voor dwergklauwkikkers (Hymenochirus boettgeri))?


S

Spartabart

Guest
Ik heb een Juwel Vision 260 (Inhoud: ca. 260 Liter. Afmeting: 121 x 46 x 64cm). De bak is aan de randen en op de bodem dichtbeplant, met kroos voor de helft t water oppervlak bedenkend. Ik zit eraan te denken om hier dwergklauwkikkers (hymenochrirus boettgeri) in te gaan houden. Er wordt soms gezegd dat de waterhoogte max 30 cm mag zijn, anders redden de kikkers het niet om naar boven te zwemmen. Is dat zo? Met de bodem eraf laten we zeggen dat er 50 cm over blijft. Ze kunnen natuurlijk ook hoger tussen bladeren zitten. Is dit geschikt voor dwergklauwkikkers en zo ja: hoeveel (er zijn geen andere bodembewoners)? Ze leven in groepen nietwaar?
 
Ik heb er 7 in een bak van 45 cm hoog.
Ze zouden hier gebruik kunnen maken van de stapels lavasteen of kunnen rusten op de anubiassen, maar ik zie de meeste gewoon vanaf de bodem probleemloos naar het oppervlak schieten. Dus ik vermoed dat 50cm ook geen probleem zal zijn.
 
Ik heb ze in een 30cm en je leest inderdaad vaak als max 30cm. Wat nu werkelijk de max is dat durf ik dus niet te zeggen.
 
Lijkt me wel! ;) las ook iets dat ze in het aquarium behoorlijk dik kunnen worden en dan mogelijk moeite hebben om naar het wateroppervlak te komen.
 
Bij teveel voeren worden ze inderdaad snel te dik en kunnen dan deze problemen krijgen.
 

Terug
Bovenaan