Waterschildpadden


Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Berichten
583
Locatie
Tilburg
Ik heb twee geelwang schildpadden en een zaagrug schildpad van allemaal 4cm kunnen die in de zomer buiten in een specikuip en dan s'avonds weer naar binnen en moet er dan een net overheen??
 
En net lijkt Me altijd handig, voor elk dier. Heb wel eens gehoord dat er schilpadden zijn aangevallen door ratten en katten en vooral als ze zo klein zijn zou ik er een net over heen doen en savonds naar binnen doen lijkt Me het veiligst. Of ze wel degelijk naar buiten kunnen weet ik niet.
 
Waarom lees jij je eigen eerst niet in,Jochem.

Staat genoeg hier op het Forum.

En 4 cm ,dat waren ze van TIEN ook.
Staat hier een heel verslag,van haar schildpadden.
 
Alles over de roodwang-, geelwang- en geelbuikschildpadden - LICG


Alles over de aanschaf, verzorging, gedrag, huisvesting, ziekten en voeding van
de roodwang-, geelwang- en geelbuikschildpadden. Lees meer over dit ...
www.licg.nl/1mh/.../roodwang-geelwang-e ... ldpad.html -




Zet kleine schildpadjes Niet buiten!!
Ze kunnen nog niet tegen de kou.
 
Zaagrug meteen scheiden van de geelwangen ;)
Zaagrug heeft een veel rustigere karakter en verschillende soorten zou ik na aanraden!
4cm vind ik persoonlijk nog te klein ;) Ik zou wachten tot een centimeter of 10.
 
als je die beesten buiten wilt zetten overdag, zou ik straks als ze groter zijn zoieso wat groters dan specie kuip neer zetten. Voorgevormde vijver bijvoorbeeld. Specie kuip is ook maar een 60 cm doorsnee en warmt bij heet weer snel op
 
bergje zei:
als je die beesten buiten wilt zetten overdag, zou ik straks als ze groter zijn zoieso wat groters dan specie kuip neer zetten. Voorgevormde vijver bijvoorbeeld. Specie kuip is ook maar een 60 cm doorsnee en warmt bij heet weer snel op

Plaatje bij het praatje :p
1606900_746840748673775_523152130_n.jpg
 
Mijn praatje bij jou plaatje dan... ik heb 3 schildpadden in een bak van 2.10 x 65 x 50 dus als ik dan 2 padjes in een kuip zie vind ik dat klein. Mijne benutten ook alle ruimte van de bak. Als je ruimte hebt zou ik nog steeds een vijvertje maken :)
 
De vijver komt (volgens mijn vriendin) maar dan moet ik het thuis nog ff dichtmaken en geld zien te vinden ;)
 

Terug
Bovenaan