Wat is er nieuw

Watertoevoer is bruin en groen geworden.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zayn2020
  • Startdatum Startdatum
Z

Zayn2020

Guest
Mijn watertoevoer is na iets meer dan een maand bruin geworden met groene vlekjes. Hoort dit zo? Ik maak me vooral zorgen om de groene vlekken. Zie foto's

Bijlagen

• 20201117_140855.jpg
    20201117_140855.jpg
    130.8 KB · Weergaven: 100
  • 20201117_140859.jpg
    20201117_140859.jpg
    99.3 KB · Weergaven: 117
  • 20201117_140909.jpg
    20201117_140909.jpg
    118.3 KB · Weergaven: 112
Dat is volkomen normaal hoor. Meestal worden die buisjes niet transparant gemaakt zodat alg er minder snel in gaat groeien en dat je het niet ziet als het toch gebeurt 😉

Je kunt het schoonmaken met van die speciale slangborsteltjes of een nieuwe tandenborstel wil soms ook nog wel eens gaan. Het kan verder geen kwaad alleen is het niet zo mooi om tegenaan te kijken.

Of je hebt geen watten in je filter wat dat tegenhoud of zijn misschien al erg vuil, maar helemaal tegenhouden zal niet lukken.

In zo n transparante buis krijg je eerder aanslag van algen. Dat zie ik ook in de doorzichtige filterslangen hier.

Toevoer wordt altijd vrij vlot bruinig, lekker laten zitten, vallen de transparante buizen ook minder op. :))

Je kan er eens in de zoveel tijd een ragger doorheen halen.

2020-11-18_08-50-51.jpg

één van de langere 1.60m.
kost ca. 8 euri bij Jumper

Nog nooit gedaan.....
Filter draait nu een jaar.

Ik doe het eigenlijk ook nooit. Helpt ook niet dat die van mij niet doorzichtig is dus wat daar allemaal in groeit zal altijd een mysterie blijven. 🙄

Ik doe het eigenlijk ook nooit. Helpt ook niet dat die van mij niet doorzichtig is dus wat daar allemaal in groeit zal altijd een mysterie blijven. 🙄

Dat kan ik je wel vertellen en dat zijn allemaal ingredienten voor een heerlijk soepje:chef:. Daarom doe ik het met regelmaat wel en vaak zie ik er na enkele weken al vieze drap uitkomen dus ja het is een kleine moeite (zelfs voor mij).

Dat zijn dus allemaal goede bacteriën die je verwijdert....
Het is gewoon extra oppervlakte van de filter.

Of zou het kunnen zijn dat je in transperante delen eerder een biofilm ziet en dus eerder opvalt?
Dat vernoed ik ook hier want de aanslag is bruinig en geen groen van algen. Maar ja ik douche me ook om de week dus dan reinig ik de spraybar ook 2 wekelijks gelijk met het verversen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan