Wat is er nieuw

Wateruitlaat verleggen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter freddymeijer
  • Startdatum Startdatum
F

freddymeijer

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een RIO 180 bak (Juwel) en bemerkte dat de draaicirkel van mijn wateruitlaat vrij kort was. Ik wil dus de uitlaat met een leiding verleggen naar de andere kant van de bak (zodat het water een grotere draaicirkel maakt. Dat wil ik op de volgende manier gaan doen:

2013-10-16_09.56.26.jpg


Enkele vragen die ik hierbij heb:
  • Is het verstandig om het water op twee plaatsen de bak in te laten komen (een in het midden en een helemaal aan het andere uiteinde)? Of is het voldoende om het gewoon met een uitlaat te doen aan het einde?
  • Kan ik de uitlaat gewoon boven het wateroppervlakte laten 'zweven' om het water erin te laten vallen? Of is het verstandiger om de uitlaat onder het wateroppervlakte te laten eindigen?
Alvast bedankt allemaal!
 
Dan kan wel Harry,alleeen ,denk dat het uit de eerste uitstroom loopt,en de 2e niet bereikt.
Misschien in het begin,maar als de bio verzadigt raakt,niet meer.

krachtiger filter,misschien.
 
Denk dat het beter is om bv een sterkere pomp te nemen want het water van de tekening alleen via de eerste opening van de buis gaan of de gaatjes moeten een heel stuk kleiner zijn.

EDIT-Bertus was me voor 😉
 
😉 :thumbs:

Of een sproeibuis maken,van grijs electra.
heb je gelijk bochten.
 
Ik zou hier geaag een bijkomstige vraag willen stellen, bertus...

Als je nou met een bochtje de elektra buis zo maakt dat ie boven het water komt, krijg je een regeneffect. Kan dat ook eigenlijk? Vindt ik nou wel ff interessant nu het er toch over gaat... Een spraybar boven water...

Laat maar, had nog niet alls gelezen, antwoord staat er al... Euhum, excuses.
 
Als je er niet van naar de WC loopt,kan het.
Zoals Harry het ook wilde ,maar met 2 uitlopen.
Kan ook met Eheim buizen.
Met grijs electra,zelf gaatjes boren.
 
Hahaha Bertus, grapjas 🙂... Ok mooi, misschien ideetje voor later.
 
Iedereen hartelijk dank voor de info en goeie idee�n....Even offtopic: Harry heet Freddy...
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan