Wat is er nieuw

waterverversing

  • Onderwerp starter Onderwerp starter chris hermans
  • Startdatum Startdatum
C

chris hermans

Guest
als je water ververst in hoeveel tijd mag je hem weer vullen
 
Ik doe gewoon de kraan helemaal open,en laat het water "breken"op een stuk hout.Zo vermijd je stikstof belletjes
 
Ligt ook een beetje aan de temperatuur van het bijvul water t.o.v. de bak.
Vissen vinden het vaak niet prettig om een koude douche te krijgen met een verschil van 10 graden.
 
Uiteraard met dezelfde temperatuur
 
@Mondeo ehh Mondeo (Zo vermijd je stikstof belletjes) kun je dat eens toelichten

groet
jaap
 
Ik zet op de bodem een klein ijsbakje en de slang doe ik met een klem van de filterbuis in dat bakje en laat het water lopen. Na het afzuigen van het oude water gaat direct het nieuwe erin maar wel ongeveer op temperatuur.
 
Ik doe gewoon de kraan helemaal open,en laat het water "breken"op een stuk hout.Zo vermijd je stikstof belletjes
het is mij niet duidelijk over welke stikstof jij het hebt,verklaar je nader aub groet ben
 
het is mij niet duidelijk over welke stikstof jij het hebt,verklaar je nader aub groet ben
Als je het water in de bak laat lopen,dan krijg je allemaal kleine belletjes.Dit kan gevaarlijk zijn voor vissen.Als je het laat storten,over hout of achterwand bijvoorbeeld heb je de belletjes niet.
 
Is dat niet gewoon zuurstof dat je dan ziet? Als ik ververs zit het raam er ook vol mee namelijk.
 

Grappig, nooit bij stil gestaan.
Papa zegt wel altijd dat het beter is om het water vanuit de kraan eerst in een emmer te doen en om dan je hand onder de waterstraal te houden.
Zo zou je het eventuele chloor en andere gassen er al uit kunnen krijgen?
En vanuit de emmer uiteraard ook even het water breken op je hand of iets anders zodat je bodem blijft liggen 😀
 
Als je het water in de bak laat lopen,dan krijg je allemaal kleine belletjes.Dit kan gevaarlijk zijn voor vissen.Als je het laat storten,over hout of achterwand bijvoorbeeld heb je de belletjes niet.

hoe kunnen de vissen dan in aanraking komen met die belletjes?
 
Goede vraag idd. Ik lees ook bij fanatieke garnalenhouders dat ze het nieuwe water er in druppelen maar daar heb ik het geduld/de tijd/spullen niet voor. Mijn osmosewater staat altijd een paar dagen van te voren klaar dus is min of meer op kamertemperatuur als ik het met een emmer toevoeg aan de bakken.
 
Wij dienen het schone water altijd toe middels een speciaal hiervoor aangeschafte gieter. Zo lijkt het net of het regent...
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan